• Stor mamma

Plast/hårdare matrial till foder

Jag syr en fyrkantig brödkorg man knyter ihop i kanterna men behöver en styvare plastskiva eller liknande till inuti kanterna

Det brukar vara halvgenomskinnligt o är tvättbart till 60 grader.

Vet ni vad det heter o var man kan köpa det. Jag hade det i en brödkorg för nått år sedan. Kommer inte ihåg vad det heter o pysselaffären som låg här har lagt ner

Vet någon vad det är o kan tipsa var jag kan köpa det o vad det heter??

• Svar på tråden Plast/hårdare matrial till foder
  • Stor mamma

Kan man ta såna bordstabletter i plast o använda inuti- de där tunnare flexiblare bordstabletterna i nått plastmatrial

Vet ni vad jag menar....

• KK1974

hmm, ingen aning. Jag skulle försöka sy så det kan tas ut vid tvätt men ditt mönster kanske inte är sånt.

Kolla sysidans forum, www.sysidan.se, där finns det nog folk som vet! 

• Stor mamma

Nej har inget speciellt möster, jag syr efter ett jag klippte till själv för nått år sedan när dom blev populära, provat att sy helt med styvare tyg o mjukt foder- men det blev så tråkigt efter någon tvätt.
    Har även provat att sy så fodret inte kan flytta sig men det blev ändå tråkigt efter 2-3 tvättar.

Men den med denna plasten i håller sig snygg även efter flera tvättar... men vet inte var man får tag i denna plast nu för tiden. Den hobbyaffären jag köpte i lade ju ner

• Stormorsan

Vet faktiskt inte. Jag köpte ett styvt mellanlägg i sybehörsaffär när jag sydde en kuvertväska, vet tyvärr inte vad det heter. Det var helt vitt och lite perforerat samt en klistersida som man stryker fast,

• Nightmare

Testa att sy in lite bordtablett mellan två tygbitar och tvätta!

annars har jag inte en aning, men jag tycker att bordstablett borde gå ganska bra och ge ett bra resultat!
    Har även för mig att jag har kört sådana tabletter i diskmaskinen utan någon större förödelse...

• Stor mamma
    Nightmare skrev 2010-12-07 14:00:41 följande:
    Testa att sy in lite bordtablett mellan två tygbitar och tvätta!

annars har jag inte en aning, men jag tycker att bordstablett borde gå ganska bra och ge ett bra resultat!
    Har även för mig att jag har kört sådana tabletter i diskmaskinen utan någon större förödelse...
    Ja får nog bli att jag får köpa dessa dyra bordstabletter till min brödkorg, nåja bara den blir snygg så
  • Nightmare
    Stor mamma skrev 2010-12-07 17:46:16 följande:
    Ja får nog bli att jag får köpa dessa dyra bordstabletter till min brödkorg, nåja bara den blir snygg så
    har du ett ica maxi i närheten så är de ganska billiga där (särskilt de skitfula)
  • Nightmare
    Stormorsan skrev 2010-12-07 21:25:03 följande:
    Även ÖB, Rusta m fl har billiga underlägg.
    ÖoB här nere var inte lite fräcka och skulle ha 40kr för ett underlägg, men de kanske var ett undantag/misstag
Svar på tråden Plast/hårdare matrial till foder