• Skytten

Positivt äl-test men ingen temperaturhöjning=ingen äl?

I söndags morse fick jag en glad gubbe på CB-ältest.
    Vi hade mys lördagkväll och nu på måndagmorgon. Borde väl ha träffat hyfsat rätt med tanke på äl-testet. Men så kollade jag tempen i morse och hade bara 36.7 så sannerligen ingen äl.
    Så nu undrar jag - ska vi fortsätta försöka någon dag till? Får man alltid temphöjning vid äl? Och kommer den samtidigt eller efter äl? 

• Svar på tråden Positivt äl-test men ingen temperaturhöjning=ingen äl?
  • Mrs Moneybags

Temphöjningen kommer vanligen dagen efter ÄL, så om din temp inte har höjts ännu skulle jag fortsätta ha sex tills jag såg en tydlig höjning.

Vad brukar dina temperaturer vanligtvis ligga på?

• HaltaLotta
    Skytten skrev 2010-12-06 09:48:57 följande:
    I söndags morse fick jag en glad gubbe på CB-ältest.
    Vi hade mys lördagkväll och nu på måndagmorgon. Borde väl ha träffat hyfsat rätt med tanke på äl-testet. Men så kollade jag tempen i morse och hade bara 36.7 så sannerligen ingen äl.
    Så nu undrar jag - ska vi fortsätta försöka någon dag till? Får man alltid temphöjning vid äl? Och kommer den samtidigt eller efter äl? 
    Höjningen kommer efter ÄL, den behöver inte höjas drastiskt på en dag heller utan kan öka undan för undan över några dagar efter att ÄL inträffat.
    Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • Skytten

Tack för era svar!
    Jag brukar ha runt 36.7.
    I dag har jag 36.9 så det är ju ingen större höjning direkt. Ibland har jag varit med om att ha runt 37.3 när det närmar sig mens. Men är det så att tempen nu ska vara högre varje dag fram till mens eller ska den bara höjas tillfälligt efter äl? 

Jag tog ett nytt äl-test i dag och ingen glad gubbe. I natt vaknade jag av värk i äggstockarna. Nu är maken tyvärr inte hemma så då kan jag bara hoppas att måndagsmorgonens "grej" kan hålla i sig. Vad är det som gäller förresten, ska man ha sex varje dag eller varannan? 

• Skytten

Nu har jag haft en grym mensvärk/älvärk sedan igår kväll. Jag förstår inte riktigt. Släpper ägget först nu? I så fall stämmer inte tempen alls. Och hjälp, innebär det att vi borde ha kört på igår också. Eller kanske i dag? Någon?

Svar på tråden Positivt äl-test men ingen temperaturhöjning=ingen äl?