Skorstensfri spis?
Vi har tänkt att köpa en skorstensfri spis/kamin nu innan jul, nån som har en sån?
Rekommendationer isåfall?
Inga superdyra varianter iallafall!
Vi har tänkt att köpa en skorstensfri spis/kamin nu innan jul, nån som har en sån?
Rekommendationer isåfall?
Inga superdyra varianter iallafall!
Vi har en som vi köpte i en affär här i Malmö somsäljer just braskaminer. De hade även sådana gelébrasor.
Den vi köpte kommer från Real flame och kostade 7000:- tror jag :) Det var nåt år sen vi köpte den nu.
Det var bästa bilden på vår brasa jag kunde hitta :)
Det var bästa bilden på vår brasa jag kunde hitta :)
Nån fler som kan tipsa?
Köpte den som ÖoB sålde 995:- . Men nu i efterhand så hade jag inte köpt en sådan. I min finns tre behållare som man fyller på vätska, det går åt nästan en hel flaska (kostar mellan 50-60kr om man köper på ÖoB /Jula). Brinner upp på 40min, så det blir dyrt i längden. Då skulle jag hellre köpa den snygga vägghängda från Jula (finns också på Rusta och Clasolsson), som är elektrisk.
Om ni skaffar en vägghängd, se för guds skulle till att den sitter ordentligt. Var hos en kompis som köpt en som man skulle ha på väggen och de medföljande skruvarna och pluggarna var inte tillräckligt långa för att gå in i betongen utan satt bara i putsen på väggen, vilket resulterade i att efter ca 5 minuters brinnande ligger kaminen över vardagsrumsbordet med 1 liter brinnande T-sprit utspridd över halva rummet. Vi lyckades släcka allt innom några sekunder med blöta handukar, men det kunde gått illa.
den vi har drivs med burkar med gele, varje burk brinner i 2,5-3 timmar :)