Första barnet är det viktigaste?
Min sambo har en son på snart 5 år sen ett tidigare förhållande. Förhållandet mellan dem tod slut innan sonen föddes och de har aldrig varit tillsammans efter det. De har legat i en vårdndstvist under ca 3 år och idag har hans föredetta honom lindad runt hans fingrar. Han gör precis som hon säger för att han är rädd att hon ska vägra lämna ut hans son vid umgängestillfällena.
Just nu har min sambo sin son varannan helg. Och vi har en liten bebis på två månader gemensamt.
Det jag reagerar på är att till sonen ska allting som inhandlas vara helt nytt, gärna av märkesvaror, och liknande. Men till vårt gemensamma barn gör det inget om det är begagnat, solblekt osv.
När sonen är här kretsar allting kring honom. Han ska få sova i vår säng om han vill det, bestämma vad vi ska äta för mat. (brukar säga till pappan att han ska säga till mig och få tyst på bebisen för det gör ont i öronen när han skriker) Han ska få sitta uppe så länge han vill för annars ska han åka hem till sin mamma igen. Pappan får inte gör något förutom att leka med honom hela helgen. VIlket betyder att jag får dra hela lasset, med amning, matlagning, se till den lilla, städa, tvätta osv. bara för att han är här. Får han inte som han vill ska han åka hem till sin mamma för hos mamma får han göra som han vill.
Det är precis som vårt barn inte existerar för honom när hans son är här. Just nu förstår inte den lilla att pappa inte bryr sig när sonen är här. Men när han blir större då?
Behöver råd!