vaccination
hej.
Har strul med min 5 åringsvaccinationer, blev bara orolig för han aldrig varit mycket sjuk, men typiskt innan alla vaccinationer har det varit något, plus att han innan femårssprutan fick öroninflamation, amimox, allergisk reaktion och fick bethabred mot det i en engångs dos(5 veckor innan) sen svininfluensa vaccinet dos 2 fyra veckor innan. Sen lästa jag även i hans bvcbok under vaccinationer att det gått 3 månader och 19 dagar mellan dos 1 och 2 ( de som normalt gess vis 3 och 5 månader) Allt detta skapa oro i mig så jag bad läkaren ta blodprov för att kolla om min son fått tillräckligt med skydd, nu visade det sig att han inte fått skydd mot påssjuka och kikhosta, de andra proverna för difteri, stelkramp och polio är inte klara än. Jag är utom mig av oro, kan knappt sova. Att allt det som min son gick i genom innan 5-årssprutan kan jag förstå att hans immunförsvar inte var på topp, tycker det är slarvigt av bvc och inte fråga sådant, jag hade ingen aning om det med kortison till exempel, att det kan påverka vaccinationssvar. Men hur lång tid får det gå som mest mellan dos 1 och 2, normalt går det ju 2 månader men i min sons fall 3 månader och 19 dagar, det oroar mig verkligen nu när jag väntar på de andra provsvaren, kan detta ha påverkat så han inte har fullgottskydd? snälla svara. Med vänlig hälsning S