• N3D

Vågar man köpa en tvättmaskin på blocket?

Ja, vågar man? Eller är det smartare att vänta tills mellandagsrean? Har dock begränsad ekonomi, hade inte tänkt att lägga mer än 3000kr på tvättmaskinen. 

Hur blir det med garantier osv?  

• Svar på tråden Vågar man köpa en tvättmaskin på blocket?
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Jag har gjort köpt både diskmaskin och tvättmaskin på blocket, och jag ångrar mig!

De har funkat ett litet tag, och sedan gått sönder. Det finns ingen garanti egentligen när man köper begagnat, det är alltid en chansning.

• N3D

Åh attans, vad tråkigt att höra =/ 
    Nej, det är ju det. Men jag tänkte att inköps kvittot kanske medföljer från den man köper från?

Men å andra sidan så måste man väl tänka att de säljer maskinen av en anledning också....  

• johandra

spara ett par månader till så har du 5000kr att handla en vettig maskin för!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • N3D
    bodimit skrev 2010-12-07 12:38:04 följande:
    det finns billiga nya tvättmaskiner! köp en sån.
    ja, jag tänkte det. såg att media markt hade någon för 2100 kr... 
  • N3D
    johandra skrev 2010-12-08 09:26:01 följande:
    spara ett par månader till så har du 5000kr att handla en vettig maskin för!
    nja, jag kan inte riktigt göra det, har precis köpt lägenhet och kommer måste renovera kök och badrum samt måla om i hela lägenheten i januari och har BF i Feb. kommer bli ensamstående med två barn. Så jag vill ha en tvättmaskin senast i feb.... 
  • Thursday

Just tvättmaskin vet jag inte riktigt... har köpt andra vitvaror på Blocket och varit hur nöjd som helst dock. Grejen är att jag kan inte komma på något vettigt skäl till varför man säljer en tvättmaskin annat än att den är kass på ett eller annat sätt. Så värst vanligt lär det inte vara att man hade egen tvättmaskin i lägenhet och sen flyttade till hus. Köksprylar som vi har köpt (spis, fläkt, kyl, frys) byter ju folk ut bara för att de ska ha rostfritt istället, eller hällspis.

Om jag hade varit du så hade jag sett över mina prioriteringar. Man kan leva med icke ommålade väggar, men inte utan tvättmaskin.

• johandra
    Thursday skrev 2010-12-08 22:31:03 följande:
    Just tvättmaskin vet jag inte riktigt... har köpt andra vitvaror på Blocket och varit hur nöjd som helst dock. Grejen är att jag kan inte komma på något vettigt skäl till varför man säljer en tvättmaskin annat än att den är kass på ett eller annat sätt. Så värst vanligt lär det inte vara att man hade egen tvättmaskin i lägenhet och sen flyttade till hus. Köksprylar som vi har köpt (spis, fläkt, kyl, frys) byter ju folk ut bara för att de ska ha rostfritt istället, eller hällspis.

Om jag hade varit du så hade jag sett över mina prioriteringar. Man kan leva med icke ommålade väggar, men inte utan tvättmaskin.
    precis...ska du dessutom vara ensam med två små barn så är det ju viktigt att du får en maskin som håller...för att slippa dra ner till tvättstugan stup i kvarten...

köp billigare tapeter eller skippa nån liten lyxpryl i köket så har du pengar över....det är mitt tips iaf!

lycka till med flytt o renovering och ett tips från mig som renoverat konstant i 4 år, bo in dig lite innan du gör för stora renoveringar...man vet sällan hur man vill ha det innan man bott ett tag! Ett råd vi  inte lyssnade på så därför har vi nu byggt om hela huset 2ggr senaste 4 åren
    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
Svar på tråden Vågar man köpa en tvättmaskin på blocket?