• storkvinnan9901

Hur blir man av med telefonförsäljare?

Hej
    Dem ringer stup i kvarten dessa telefonförsäljare. Hur blir man av med dem?

Jag brukar bara lägga på luren men jag orkar snart inte med dem mer.

Läste någonstans att man kunde spärra sitt nummer så att dem inte ringer???

• Svar på tråden Hur blir man av med telefonförsäljare?
  • kmp

Jag låter dem bara presentera sig, och så fort jag förstått att det är en försäljare säger jag vänligt men bestämt -nej tack, jag är inte intresserad. Framhärdar de säger jag samma sak med lite skärpa i rösten.

Ett samtal brukar inte ta lång tid att avsluta.

• Fru Draken

nixregistret:
    nix.nu
    Fungerar på de ställen där du inte redan är kund. Så det kommer fortfarande ringa försäljare, dock inte lika många

• storkvinnan9901

tack ska googla

men när jag säger att jag inte är intresserad så ringer dem upp igen samma vecka..hel mysko så jag e så trött på dem.

• Emmi27

Gör som en kompis till min sambo gjorde - fråga om du kan ringa tillbaka :D Ibland säger dom "Jag hoppas jag inte stör" och då svarar du "JO! Det gör du!!" Bli medlem i NIX och de försäljare som ändå lyckas komma fram - se det som ett roligt projekt och var as-dryg eller säg roliga saker som att "Du, du ringer liiiite olämpligt, jag står och vaxar muttan och jag vill bespara dig en spräckt trumhinna så jag föreslår att vi lägger på" det är asroligt att driva med försäljare! lite halvtaskigt för det är ju deras jobb men dom är så förbannad påträngande ibland att dom förtjänar det :P

• Fru Draken
    Pimpinellan skrev 2010-12-06 15:09:13 följande:
    En Anita så slipper man svara om man inte vill. Men nixa först och främst!
    En Anita??? Vad är det?
  • Lellebror

Som sagt nix fungerar bra.
    Sen kan man göra som jag gjorde ett tag, jag googlade vilket telemarketingföretag det var som ringde.
    Varje gång jag fick ett samtal från dom så ringde jag VD:n på företaget i fråga.
    Sa till dom att ta bort mig och mitt nummer från deras register annars kommer jag ringa till vd:n varje gång dom ringer och gärna sent på kvällen.
    Tog ett par gånger så fattade dom.
    Nu har det inte ringt på över ett år ;)

• Pimpinellan
    annaapell skrev 2010-12-06 15:12:40 följande:
    En Anita??? Vad är det?
    En maskin som visar vilket nummer som ringer. Ingår väl oftast numer i själva telefonen. Nummerpresentatör heter det ju (senil idag)!
  • Fru Draken
    Pimpinellan skrev 2010-12-06 15:16:04 följande:
    En maskin som visar vilket nummer som ringer. Ingår väl oftast numer i själva telefonen. Nummerpresentatör heter det ju (senil idag)!
    Ja självklart Ví hade nog en nummerpres. vid namn Anita när jag var liten
  • Hoppfull84
    annaapell skrev 2010-12-06 15:12:40 följande:
    En Anita??? Vad är det?
    åh jag trodde "anita" bara var det lokala namnet vi använde i vår lilla by, men det är tydligen fler som säger så! haha vad roligt!

En anita är en nummerpresentatör. där du ser vilket nummer som ringer. antingen en gene dosa man kopplar i teleuttaget, men nuförtiden så har de flesta nyare telefoner detta inbyggt så du kan se direkt i telefonen vilket nummer som ringer.

men håller främst med övriga. anmäl dig till NIX. det funkar bra. om det ändå ringer någon enstaka försäljare så är det sådana man redan är kund hos typ ditt försäkringsbolag/elbolag, är man redan kund så kan man inte hindra dem från att ringa. men NIX stoppar alla de där onädiga säljsamtalen iaf!
  • storkvinnan9901

Hej
    Jag har en nummerpress...men det står alltid skyddat nummer

tack för tipsen...ska nog driva med dem brukar bara lägga på luren...orkar inte ens lyssna på dem mer...får nog ca 10 samtal i veckan...

ska gå med i nix men måste prata med den jag bor med också...

mvh mig

• Jenny1

Scenario 1 =
    - Jenny (jag svarar)
    - Hej jag söker Jenny?
    - Nej hon är inte hemma.
    - Öhh...
    - Lägger på Flört

Scenario 2=

Tack, men jag är inte intresserad! Sen lägger jag helt enkelt på luren.

• Husen
    Jenny1 skrev 2010-12-06 15:32:10 följande:
    Scenario 1 =
    - Jenny (jag svarar)
    - Hej jag söker Jenny?
    - Nej hon är inte hemma.
    - Öhh...
    - Lägger på Flört

Scenario 2=

Tack, men jag är inte intresserad! Sen lägger jag helt enkelt på luren.

du är en jävla idiot din jävla emo jävel
  • Snobbs

Några Tips utöver nix som reducerar samtalen avsevärt

1 säg upp hemtelefon, de får bara ringa på fasta nummer
    2 ha hemligt mobilnummer
    3 svara inte på hemligt nummer

Svar på tråden Hur blir man av med telefonförsäljare?