• Mareldsbarn

Teckna elnät -hur gör jag?

ska flytta om några veckor. DOck ska sambon bo kvar så jag kommer inte att behöva säga upp något avtal eller så. DÄremot måste jag ju teckan ett nytt. Bor i göteborg och har förstått at jag behöver teckan göteborgs elnergi för överhuvudtaget få ström till lägenheten sen kan jag teckna något annat abonnemang om jagvill.
    Min fråga nu är; Tecknar jag gbg energi först som elnät eller tecknar jag det andra först? Hur går jag tillväga? Det är en djungel när man inte vet

• Svar på tråden Teckna elnät -hur gör jag?
  • Purpurbräcka

Vi tecknade elnätsavtalet först när vi flyttade nyligen (Det fanns något formulär på nätet som man kunde fylla i direkt, vill jag minnas.). Jag har för mig att man då fick reda på något nummer som man behövde när man valde elleverantör.

Någon månad efter inflytt damp det ner en slutfaktura från DinEl. Tydligen hade inte avtalet med vår elleverantör blivit klart i tid, så första månaden valde de visst åt oss...

• Cornellia

Du tecknar först abonnemang hos din nätägare (i det här fallet göteborgs elenerg) Sedan kan du välja att köpa elen från vem du vill.

Svar på tråden Teckna elnät -hur gör jag?