Jag röstade efter första barnet, som föddes i vecka 37. Andra barnet föddes i vecka 36.
När jag väntade första barnet, fick jag vattenavgång i vecka 32+3. Jag blev inlagd i två veckor, var hemma i kanppt två veckor och blev sedan igångsatt i vecka 36+1. Sonen föddes i vecka 36+3 och vägde 2095 g (-25%) och var 46 cm lång. Han var på neonatal i åtta dygn för att sondmatas, ligga på värmebädd samt för att sola. Idag är han 3,5 år och har vuxit ikapp sedan länge.
När jag väntade andra barnet, fick jag högt blodtryck och TUL visade att bebisen var tillväxthämmad. I vecka 33+0 blev jag inlagd för mitt blodtryck och låg kvar på sjukhus till vecka 35+3, då det blev dags att plocka ut bebisen, som hade börjat må dåligt i magen. Han låg på tvären och gick inte att vända rätt, så direkt efter vändningsförsöket blev det kejsarsnitt. Han vägde 1510 g (-44%) och var ca 40 cm lång. Han var inskriven på neonatal i en månad och fick komma hem med hemsjukvård efter halva tiden, då han kunde hålla värmen. Utskriven blev han, när sonden togs bort. Idag är han 11 månader och är väl fortfarande ganska liten med sina knappt 8 kg jämfört med många andra 11-månaders. Men han mår jättebra.