• Borttagen användare

Gameboy eller nintendo DS?

Ja.. vad ska man satsa på? Har noll koll och blir bara förvirrad när ja kollar runt.. ngn som har några tips?

Mina favoritspel eller crash, yoshi island, super mario cart, DONKEY KONG så är viktigt att dessa spel finns. Finns dessa på nintendo ds? Vilken gameboy ska man annars satsa på? Eller är det bättre att satsa på riktigt "stationär" tv-spel som wii eller liknanade.. Vilken rekomenderar ni?

tack för svar!

• Svar på tråden Gameboy eller nintendo DS?
  • Borttagen användare

annars om ngn vet ngt bra forum där man kan diskutera tv-spel.. ja är inte så insatt på sånt men borde väl finnas nån nörd där ute på familjeliv som vet..? =)

• Borttagen användare

Okej men varför? Jag funderar på den med men jag tycker det verkar som massa spel inte finns på den, men kanske bara e jag som missat? Ne jag tror det blir nintendo DS, men satt och kolla på gamla gameboys och då fanns preis ALLA gamla spel som jag ville ha.. vilket lät lockande. Känner du igen de spelen ja skrev?

• Sixtenssons

Min dotter fyllde 7 igår och fick ett DS det går att köra trådlöst, spela in och ta bilder och massa skoj..
    Känns som det ger mer än ett GB men om alla de spel du gillar finns eller kommer finnas för Ds vet jag inte. då ja ej är så insatt ännu..
    Själv köpte ja mig ett hederligt nintendo (8 bit) för 1,5 år sen SVIN kul..

• Borttagen användare

ja har nintendo 8 bit :D älskar ice clamber.. eller om det är så den heter
    vad menar du med att det ger mer än ett GB?  jag är inte så mkt för sladdar och sånt så blir aldig att ja orkar hålla på och koppla om och så.. tror därför DS/gameboy skulle passa mig som handen i handsken

• Borttagen användare

kan man? isf är ju problemet löst..

• Borttagen användare

jag skulle också vilja ha en bild på mig som simpson..

• Hannah76
    Borttagen användare skrev 2010-12-06 17:49:08 följande:
    jag skulle också vilja ha en bild på mig som simpson..
    =)
  • Hannah76
    Borttagen användare skrev 2010-12-06 17:48:23 följande:
    kan man? isf är ju problemet löst..
    Gameboy Advance-spel
  • Borttagen användare

okej.. undrar om de spelen jag vill ha finns på gameboy advance.. fast jag vet inte riktigt ens vad gameboy advance är? blir bara ännu mer förvirrad i min förvirring.. men om det finns att man kan ha samma spel till gameboy och nintendo DS kommer jag isf köpa DS..

• Borttagen användare

hoppas det funkar för såg nu att donkey kong, yoshi m.m. finns på gameboy advance.. så isf kanske allt e löst. 

Hitta det här på wikipedia:

Nintendo DS är bakåtkompatibel med de flesta Game Boy Advance-spel. När Game Boy Advance-spel används på en Nintendo DS så används inte hela skärmen på grund av skillnaderna i skärmupplösning på de bägge konsolerna. Skärmupplösningen på en Game Boy Advance är 240 x 160 pixlar medan upplösningen på en Nintendo DS är 256 x 192 pixlar, därför visas äldre spel med en omgivande svart ram. Spel till Game Boy Advance som är gjorda för att användas tillsammans med en annan Game Boy Advance-enhet eller en Gamecube kan inte nyttjas fullt ut då Nintendo DS saknar den nödvändiga porten för att kunna koppla ihop dessa enheter med varandra.

• Onkel Panter

Köp en Nintendo DS Lite, den har stöd för Gameboy Advance-spel. Det har dock inte den nyare modellen Nintendo DSi. 

• Borttagen användare

okej.. tack för hjälpen alla! tror det blir en nintendo ds lite då.. 

Svar på tråden Gameboy eller nintendo DS?