• Anonym

Nämna i ansökan att jag jobbar fackligt?

Vill inte att min arbetsgivare ska veta att jag söker nytt jobb, så därför väljer jag att vara anonym.

Har ett dilemma. Jag jobbar nu på ett ställe där jag även är mycket engagerad i den fackliga klubben. Jag har gått rätt långt genom det och utvecklats/lärt mig massor och fått massor med erfarenheter genom det. En ganska stor grej som jag inte vet om jag vågar nämna när jag söker jobb. Gör jag det inte ser inte mitt cv mycket ut för världen men gör jag det finns det kanske risk för att de tror att jag kommer ställa till med problem (vilket inte är min avsikt). Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Nämna i ansökan att jag jobbar fackligt?
  • Anonym (ch)

Jag jobbar som enhetschef. Hade du sökt jobb hos mig så hade du gärna fått skriva att du jobbar fackligt. Att jobba fackligt är ett sätt att engagera sig. Facket är ingenting negativt i sig, för mig som arbetsgivare. Jag känner mig inte orolig/hotad

• Anonym

Jag jobbar som bemanningschef och hos mig hade ditt Cv hamnat i papperskorgen.
    Och det för att facket tar  en massa tid från arbetet och kostar då mig massa pengar för att jag måste ersätta din pklats med någon annan medans du är på möten och kurser.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-06 18:29:00 följande:
    Jag jobbar som bemanningschef och hos mig hade ditt Cv hamnat i papperskorgen.
    Och det för att facket tar  en massa tid från arbetet och kostar då mig massa pengar för att jag måste ersätta din pklats med någon annan medans du är på möten och kurser.
    Jobbar på ett skitföretag nu så därför är facket nödvändigt.. Nu söker jag bara jobb hos seriösa företag där jag inte har för avsikt att behöva jobba fackligt. Går det att förklara på nått sätt  ;)
  • Anonym
    Anonym (ch) skrev 2010-12-06 18:09:59 följande: