• Ziitoo

Ni som inte ammat, när kom er mens tillbaka?

♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • Svar på tråden Ni som inte ammat, när kom er mens tillbaka?
  • Sixtenssons

Försökte dock att amma lite med första då kom mensen 3 dagar efter avslaget slutat.

Med nr 2 pumpade jag i några månader men mensen kom även då bara några dagar efter avslagets slut..

Så här slapp man icke mens mycket inte..

• Ziitoo
    Sixtenssons skrev 2010-12-06 18:50:30 följande:
    Försökte dock att amma lite med första då kom mensen 3 dagar efter avslaget slutat.

Med nr 2 pumpade jag i några månader men mensen kom även då bara några dagar efter avslagets slut..

Så här slapp man icke mens mycket inte..
    Hmm okej. Jag har nämligen inte fått någon mens än och med dotter nr ett var den i punkt och pricka, då kom den tillbaka innan avslaget slutat till och med. Den klockade sen med fyra veckors mellanrum hela tiden. Nu däremot har jag inte fått någon mens och inte heller någon tillstymmelse till att den ska dyka upp =(
  • Sixtenssons

Men ja den kommer väl men ska det inte bli fler baran så får ni passa er lite tills du fått tillbaka och kan din cykel lite bättre igen..
    Hormonerna spökar väl lite för dig!!

• Ziitoo
    Sixtenssons skrev 2010-12-06 18:55:58 följande:
    Men ja den kommer väl men ska det inte bli fler baran så får ni passa er lite tills du fått tillbaka och kan din cykel lite bättre igen..
    Hormonerna spökar väl lite för dig!!
    Ja det hoppas jag! Vi har haft oskyddat en gång men då var vi båda lite dragna å, första lillfyllan tillsammans efter förlossningen. Tidig men välbehövd.

Ja hormonerna spökar minst sagt, humöret pendlar enormt också!
  • Sixtenssons
    Ziitoo skrev 2010-12-06 19:02:55 följande:
    Ja det hoppas jag! Vi har haft oskyddat en gång men då var vi båda lite dragna å, första lillfyllan tillsammans efter förlossningen. Tidig men välbehövd.

Ja hormonerna spökar minst sagt, humöret pendlar enormt också!
    Humör och hormoner haha denna roliga bergochdalbana haha..
  • MissEllie

10 veckor på dagen kom den.

• pluttskrutt

Amningen fungerade inget vidare, men han satt och "snuttade" mellan flaskmatningen och det gjorde han fram tills han var ca 1,5-2 månader. Mensen kom direkt efter att avslaget slutat.

Svar på tråden Ni som inte ammat, när kom er mens tillbaka?