• ninni02

ta med barnmat till dubai?

hej! är det någon som vet om man får föra in barnmat till dubai? vi ska resa med vår tiomånaders och det enklaste vore ju att ta med burkmat. tack för hjâlpen!

• Svar på tråden ta med barnmat till dubai?
  • hotten

det  är väll bara att ta med :) vi hade bullens pilsnerkorv burkar med oss :)

• 071001

Javisst, packa ordentligt bara i väskan så de inte går sönder. Sist jag åkte dit var det en familj på planet som hade en hel kartong med välling i handbagaget.
    Nu tror jag iofs att barnmat finns på de stora mataffärerna där.

• bodimit

tro inte att det finns barnmat på burk bara för att det finns överallt i sverige!
    När jag åkte med min dotter 1år gammal till turkiet så fanns det typ bara ananas och banan puré färdig barnmat var inte på tal om. det ska ju lagas hemma. så ta med dig mängder med mat!

• 071001

De har ju stora Carrefour och andra mataffärer.med stort utbud av allt. Jag kan fråga min kusin som bor där ts. men, har ni plats för brukarna är det inget problem.

• hotten

carrefour (som är en jätte fransk kedja, finns lite varstans i världen) har ju allt.
    dock är det ju lite annat utbud i Dubai tex med griskött, alkohol osv, men barnet klarar sig nog utan dessa saker en vecka :)
    sen finns ju ikea oxå..

• 071001

hotten, så är det ju, allt finns inte på Carrefour där.

• 071001

Fått svar från Dubai. Du gör rätt i att ta med några burkar. Gröt och fruktpuré finns och en del butiker har även barnmat men inte lika bra utbud som vi är vana vid.

Svar på tråden ta med barnmat till dubai?