Hund som matvägrar!!
Jag har två hanar en på 4 år och en på 2 år. Den på 2 år har under en längre period nu matvägrat! Han har gjort det förr, även hunden på 4 år men aldrig såhär extremt!
Vad ska jag göra?
Hunden är helt frisk, har för inte längesen vart hos veterinären på koll,men jag kommer ringa igen om inte detta går över snart.
Jag har lärt mig att inte erbjuda annat än hundmaten och plocka undan om hunden inte äter inom kort. Det kan gå fyra dagar utan att hunden äter. Sedan äter han ett mål mat och sedan går det fyra dagar igen. Han har börjat magra väldigt mycket och det är så hemskt!!!
Pigg i övrigt.
Är rädd för att han alltid bara ska vilja ha gott i maten om jag börjar ge honom nåt gott bara så att han äter, men samtidigt så har han börjat magra så pass mycket nu att jag snart inte har nåt val känns det som.
Hunden motioneras ordentligt, vi tränar lydnad och spårar vissa dagar och cyklar osv. så jag tycker han borde bli hungrig! Han äter ju exempelvis hundgodis om vi är ute och han får belöning, så det känns som att han bara vägrar hundmaten!!
Vi köpte nyss ett nytt foder för kräsna hundar med mycket fett, näring och smak...men icket!!!
Ge mig era tips och råd!