Komplikationer efter förlossning
Jag är mamma till två underba små barn en på 2 år och en 8 månades. När jag fick mitt första barn fick jag eda och det var det bästa jag kunde tänka mig just då men såhär långt senare tänker jag att jag aldrig skulle gjort det. Har haft fruktansvärt ont i instickstället och kännt mig stel när jag böjer mig sedan dess. Sedan så förlorade jag så mycket blod närmare 5 liter. Fick 4 påsar med nytt blod. Jag kände mig fruktansvärt yr i flera månader efteråt.
Kändes hemskt att bära mitt barn var livrädd för att jag skulle svimma och tappa henne. Pratade då med bvc som kollade blodtrycket och något mera kommer inte ihåg men allt såg fint ut. Efter ett halvår en morgon fick jag helt plötsligt utslag över hela kroppen och på läpparna. Fick panik och ringde till hälcocentralen som konstaterade nässelutslag. Jag har haft dessa kliande utslag i snart två år nu varje dag. Kan inte vara ute i kylan för då ser det ut som någon slagit mig det blir alldeles fullt med dem. Jag får ingen hjälp av någon har varit till 6-7 läkare men ingen vill göra något, känns helt hopplöst.
Nu så här långt efteråt tänker jag om det kan vara det där blodet jag fick som orsakt mina utslag att det bildas någon form av antikroppar mot detta.
Skulle vilja veta om flera råkat ut för samma sak eller något liknande?
Vad fick ni för hjälp?