• ettplustack

Torrschampo för att vänja av håret som nu tvättas varje dag ?

Tvättar håret varje dag och vet att det inte är bra :(
    Men det blir så fettigt att jag inte står ut annars.
    Hjälper torrschampo att lura håret eller ska jag testa någon annan metod ?
    Var köper jag bra och inte för dyrt torrschampo ?

• Svar på tråden Torrschampo för att vänja av håret som nu tvättas varje dag ?
  • PerfectMiss

Hm har torrschampo för 50 kr, det är jättebra!
    Funkar iaf på mitt hår som nu på vintern blir fett efter någon dag, då kan man iaf skjuta på hårtvätt till var tredje dag istället

• Suneboll

Jag tvättade håret varje dag innan o det blir grymt fett, nu tvättar jag det med 5-7 dagar emellan o det är som nytvättat nästan hela tiden :0)

torrschampo är som vanligt schampo så det funkar ej.

Det enda som funkar är att glesa ut tvättningarna succesivt. Börja med att tvätta håret varannan dag, kommer inte att vara kul i början då det kommer att kännas smutsigt dag 2 innan du tvättar det.........det bästa är att börja på en helg när man inte ska nånstans utan bara vara hemma. Ett hårband kan oxå vara bra om du har lugg som blir fet, så kan man dölja det en dag.
    Du får nog tvätta det varannan dag ett rejält tag innan du kan börja med var 3e dag. Om man inte ska ngt speciellt en dag så slopar man hårtvätten då.
    Om jag tvättat håret en måndag o det känns tradigt på fredagen men jag inte ska något i helgen så väntar jag änsdå oftast att tvätta det tills lör el sön, för till nästa tvätt håller det sig bättre sen.

Du får testa olika schampoon för det är jätteskillnad på om de håller håret ofett eller ej. Om du klarar dig utan balsam är det oxå bra, mitt hår blir fett för ingenting av balsam, sen när man tvättar det emr sällan behöver man inget för håret blir naturligt fint ändå o ej tovigt om man ser till att få en bra klippning.
    Stylinprodukter gör oxå håret fett.

• PerfectMiss
    Suneboll skrev 2010-12-07 07:32:50 följande:
    Jag tvättade håret varje dag innan o det blir grymt fett, nu tvättar jag det med 5-7 dagar emellan o det är som nytvättat nästan hela tiden :0)

torrschampo är som vanligt schampo så det funkar ej.

Det enda som funkar är att glesa ut tvättningarna succesivt. Börja med att tvätta håret varannan dag, kommer inte att vara kul i början då det kommer att kännas smutsigt dag 2 innan du tvättar det.........det bästa är att börja på en helg när man inte ska nånstans utan bara vara hemma. Ett hårband kan oxå vara bra om du har lugg som blir fet, så kan man dölja det en dag.
    Du får nog tvätta det varannan dag ett rejält tag innan du kan börja med var 3e dag. Om man inte ska ngt speciellt en dag så slopar man hårtvätten då.
    Om jag tvättat håret en måndag o det känns tradigt på fredagen men jag inte ska något i helgen så väntar jag änsdå oftast att tvätta det tills lör el sön, för till nästa tvätt håller det sig bättre sen.

Du får testa olika schampoon för det är jätteskillnad på om de håller håret ofett eller ej. Om du klarar dig utan balsam är det oxå bra, mitt hår blir fett för ingenting av balsam, sen när man tvättar det emr sällan behöver man inget för håret blir naturligt fint ändå o ej tovigt om man ser till att få en bra klippning.
    Stylinprodukter gör oxå håret fett.
    Torrschampo är INTE som vanligt schampo och det funkar visst!
  • PerfectMiss

När jag använder det sprayar jag i hårbotten och gör som när man tvättar håret, liksom, gnuggar in det fast med liite lättare hand, det bästa är att håret ser lite mer stylat ut för det ger extra volym, håret ser nytvättat fast stylat ut

• Pickeli

Jag tror som någon redan sagt att om målet är att glesa ut tvättningarna och få "tillbaka" balansen i håret så är torrschampoo not the way to go. Det känns inte som man kommer ifrån problemet, du tar ju precis som med vanligt schampoo bort smutset och fettet från håret (eller?) bara på ett annat sätt?

Fast å andra sidan är ju inte jag så värst insatt i hår på den nivån. Men jag tror på "stå ut-metoden" helt klart.

Google it!
  • Lindha74

Torrschampo "tvättar" inte håret utan det suger upp överskottsfett.

Jag tvättar håret varannan eller var tredje dag och håller håret fräscht med torrschampo emellan och jag märker stor skillnad i hur fett det kunde bli innan jag började med torrschampo iaf.

• Pickeli
    Lindha74 skrev 2010-12-07 07:58:03 följande:

Jag tvättar håret varannan eller var tredje dag och håller håret fräscht med torrschampo emellan och jag märker stor skillnad i hur fett det kunde bli innan jag började med torrschampo iaf.

Men det blir alltså fett ändå alltså? Jag tvättar mitt var 3:e ibland var 4:e dag, det blir inte fett emellan alls.

Om du tar bort fettet så "måste" det ju bildas nytt eller hur?
    Google it!
  • Jackie85

Torrschampoo samt att inte styla håret för mycket. Försök ha håret au naturell (inte för mycket hårspray och silikon m.m) i några veckor och ha det uppsatt mycket. Jag har själv aldrig haft problem med fett hår då jag har fruktansvärt tjockt och torrt hår, men av de jag känner som har påroblem med det så verkar de sakerna vara det som funkar. 

• Suneboll
    Lindha74 skrev 2010-12-07 07:58:03 följande:

Fast det är ju samma sak, om det suger upp fettet med pulver el det eller löser upp det med en vattenlösning är ju skit samma,är ju precis samma sak. Man kommer ändå inte ifrån problemet att man måste göra ngt med håret för att det inte ska vara smutsigt. vitsen är väl att få tillbaka den naturliga balansen i håret så att man inte får någon överskottsproduktion av fett och då är det bara att stå ut. det enda man kan göra i en övergångsfas är att skölja håret med bara vatten.
    Vet att det finns trådar här på FL om No Po, alltså de som tvättar helt utan schampoo, sök på dem o se om du hittar ngt vettigt.
Svar på tråden Torrschampo för att vänja av håret som nu tvättas varje dag ?