Kakor till frukost.
På vår fsk så får de små barnen som kommer tidigt (runt 6) alltid ett kex (typ smörgåsrån, digistive, skorpa) och lite mjölk så att de ska stå sig till den riktigt frukosten som är runt 8-snåret.
Problemet som jag ser det är att de allt som oftast finns digistivekex eller smörgåsrån att välja på. Och för mig är ett digestivekex lika med en kaka, skulle lika gärna kunna vara ett ballerinakex som låg där. (inte för att försvara smörgåsrånet, men det är åteminstondet inte lika mycket socker..)
Och självklart är det ju godare med en sockrig och söt kaka än tex ett smörgåsrån, och sonen tar ju givetvis det förstnämnda när han själv får välja och jag hinner inte stå där och hindra honom från att ta en likadan kaka som alla andra barn innan jag åker till jobbet tyvärr, det känns inte rätt det heller.
Vem pratar man med om dessa synpunkter som kan göra någon skillnad? pedagogerna? rektorn?
Ska jag komma med förslag på bättre alternativ, och isåfall vad skulle det vara?
Funderar på att ringa till arbetsledaren och prata om saken, men jag vet inte riktigt om det är rätt person?
Tycker ni jag är tramsig, hur har ni det på er fsk?