Äter inte
Hej!
Min son på 19 mån har sen ca 8 veckor tillbaka slutat äta! Han äter nästintill ingenting!
Vi har ALDRIG haft matproblem med honom, sen han var nyfödd har han ätit ofta, mycket och gärna så detta är helt nytt för oss! Vi är natlurligtvis oroliga att det ska bero på någon form av medicinsk orsak att han helt plötsligt inte äter.
En matdag för honom:
6,30 Välling, 2dl
7,00 Erbjuds frukost när vi föräldrar äter. Äter ca ½ yoggiburk (Liten)
8,00 Frukost på förskolan ) ingenting
11,15 Lunch på förskolan = väldigt lite om det serveras majs eller ärtor äter han det
14,30 Mellis äter smörgåsar på förskolan
18,00 Middag hemma, petar i maten, äter grönsaker och ev, två-tre skedar mat
19,00 Välling ca 1-1½ dl
Han sover oroligt på nätterna, vilket vi tror har å göra med att han inte äter. Han drömmer mardrömmar och vaknar otröstlig! För att mitt i gråten somna om! :(
Vi har varit hos läkaren som tyckte det var konstigt beteende för ett barn... (ingen barnläkare) där fick vi själva propsa på att prover skulle tas. Proverna var bra Hb låg på 110 vilket var lite i underkant tyyckte han. Han skickade oss till BVC för vägning och där visade det sig att lilleman på fyra veckor hade gått ner 100g vi ska tillbaka på torsdag för att se vad som har hänt igen! Jag är så sjukt orolig för vår son, jag kan inte sova, inte äta och vet snart inte vad jag ska ta mig till jag känner inte igen honom!
Har du några tips att ge? Är detta vanligt?