• Mammas V

Någon som vet pris till gran canaria??

Vi var på Teneriffa en vecka förra året, vi fick de i bröllopspresent men har för mig de kosta 12.000kr. Då hade inte sonen eget säte på flyget.
    Nu vill vi inget hellre än att åka igen till gran canaria, men då vi kommer ha barn i åldern 1 och 4år så vill vi ha varsitt säte på flyget, dessutom var de så dumt att vi inte hade all inklusiv sist för vi åt mest på hotellet.

vad ingår i all inklusiv?

Någon som vart iväg en vecka med 2 barn, vad kostade resa ungefär??

• Svar på tråden Någon som vet pris till gran canaria??
  • Pärtan76

Vi ska åka till Gran Canaria i januari. Grundpris ~6900:- pp.  Vi har två barn på 3,5 år, 10 månader och betalar lite drygt 26000. Då har vi ingen egen stol till minsta barnet. I priset ingår mat på flyg, transfer, all inclusive, premiumlgh m poolutsikt, barnstol, spjälsäng och vagnar.  

Barn över 2 år kostar då de får egen plats på flyget. Vet inte hur man gör för att få egen plats på flyget för barn under 2. 

• Pärtan76

Gå in på resebolagens sidor så kan du läsa vad som ingår i all inclusive. Så här står det på fritidsresors:

På våra utvalda All Inclusive-hotell ingår:

Alla måltider (frukost, lunch och middag) Måltidsdrycker Drinkar i baren Snacks vid poolkanten Kulglass (under bufféns öppettider) Kvällsunderhållning Vissa aktiviteter Ibland även vattensporter

• Mammas V

spelar de någon roll om man bokar drygt ett år innan eller drygt ett halvor innan?

kanske ska strunta i all inklusiv, och bara ta stol till äldsta då...de handar ju bara om några timmar. Tyckte de va kasst att sonen på 1½ år inte fick egen stol, ingen mat eller nåt.

tror de kosta 12.000kr för oss tre förra året...men nu får ja de bara till 17.000 minst...helt sjuka priser för en vecka! och då ska man leva där också

• Pärtan76

När vi åkte med äldsta dottern när hoon var ca 6 mån fick hon ngn påse med lite saker i. Bl.a en frukt burk och russin har jag för mig. Inte så mycket mat iofs, men alltid ngt. Vet inte om det är ngn skillnad om de är äldre. 

Det finns ju hotell som är billigare än det vi tagit. Kika runt lite.  Det jag tyckte var lite knäppt var ju att det tillkom en massa på själva grundpriset som gjorde att resan blev mycket dyrare än när man sökte.

Ibland kan det ju finnas boka-tidigt-rabatt. Men annars är det nog mer tidpunkten man åker som spelar roll. Oftast billigt i samband med skolstarter ht resp vt och väldigt mycket dyrare vid skolloven. 

• mia maria
    Mammas V skrev 2010-12-07 13:00:48 följande:
    spelar de någon roll om man bokar drygt ett år innan eller drygt ett halvor innan?

kanske ska strunta i all inklusiv, och bara ta stol till äldsta då...de handar ju bara om några timmar. Tyckte de va kasst att sonen på 1½ år inte fick egen stol, ingen mat eller nåt.

tror de kosta 12.000kr för oss tre förra året...men nu får ja de bara till 17.000 minst...helt sjuka priser för en vecka! och då ska man leva där också
    Men anledningen till att den lilla inte fick egen flygstol, mat "eller nå't" är ju för att barn under 2 år reser gratis (nåja, 300:- brukar det kosta), o därmed så ingår heller varken eget säte på flyget eller egen säng på resmålet.
    Däremot så kan man ju mot en kostnad boka till flygmat o spjälsäng tex - o på de hotell som det inte går att boka spjälsäng hemifrån så går det oftast att lägga in ett önskemål om detta o få ändå.
    Vill ni ha eget säte till 1-åringen så får ni helt enkelt betala för det.
    Flygplansmat kostar f.ö extra för samtliga resenärer så det ingår inte för någon.
    På Thomas Cook (Ving) verkar det dock som att man kan beställa babymat iaf, o att det ingår (= typ yoghurt eller frukt).

Det är nog nästan omöjligt att säga vad en resa för 4 pers till Gran Canaria kostar, eftersom det beror helt o hållet på när ni bokar, när ni ska resa, vilket hotell ni kan tänka er att bo på osv osv.
    Ibland kan det vara billigare att boka långt i förväg om resebolaget har tex s.k boka-tidigt-rabatt.
    O ibland kan det löna sig att boka senare (nära inpå resan alltså!), då de rear ut resorna.
    Sen beror det på när på året ni har tänkt att resa?
    Reser ni på något lov, dvs jullov eller sommarlov så är det oftast dyrare.
    Kan ni däremot tänka er att resa strax före eller efter ett lov så är det oftast billigare.
    Allt beror på tillgång o efterfrågan.

Ett tips är att leta runt bland resebolagens hemsidor o jämföra priserna, o om ni kan; söka på olika resedatum!
  • Zafir

vi var 2009 på gran canaria med 3 barn. vi gav ca, 27 000:- med fritidsresor och halvpension i lägenhet då kunde vi laga lunchen. och frukost o middag ingick. bra pris tycker jag

nu åker vi igen den 18dec med ett barn och har bokat hotell själva på booking.com 4500kr 1v i lgh med frukost o middag. tog flyg via ving och ger totalt 7000kr
    så denna blev billig oxå.

hösten 2011 åker vi med 4 barn (varav 1bebis) och 2 vuxna och hoppas hamna på totalt 28 000kr och såg ett bra hotell med all inkl. hos fritidsresor...  kom på det va  mallorca nästa höst,, är ju kortare restid dit =)
    Blir billigare om man håller koll på läget o jämför....

Lycka till

• Hanna36

1 vecka all inclusive kostar nog ca 25 000:-

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36

barn under 2 år får inte sitta på eget säte i flygplanet.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Lejons

Ving har erbjudande på några av sina familjehotell just nu
    i vecka på Sunving i Arguineguin med avresa 25/5 kostar 11500 (2vuxna +2 barn 1 och 4)
    och där äter barnen gratis
    kan rekommenderas

• Hanna36
    Mammas V skrev 2010-12-07 13:00:48 följande:

fast du tjänar på att ta all inclusive, så himla smidigt när man åker med barn oxå!
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Dora2004

hej...
    Jag åker till GC den 21 januari i 2 veckor och betalade 2403kr/person tor och 5577kr för hotell 4pers  i 2 veckor... Hotellet splittar jag med min svärmor så totalt för mig o min dotter i 2 veckor ger jag 7594kr...

Svar på tråden Någon som vet pris till gran canaria??