• Trinity78

Pastasåsen skär sig vid återuppvärmning

Dagens i-landsproblem... När jag har med mig pasta och pastasås i matlådan till jobbet så skär sig ofta såsen när jag micrar maten. Det som är längst upp är ätbart och smakar okej men i botten blir det nån oaptitlig oljig sörja. Jag försöker värma maten försiktigt men det verkar inte hjälpa. Vad göra?

*hungrig*

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Pastasåsen skär sig vid återuppvärmning
  • Jezamine

Ät o var glad

Jag är INTE avstängd
  • Trinity78
    Jezamine skrev 2010-12-07 11:09:30 följande:
    Ät o var glad
    Det smakar blä ju Kräks
  • Jezamine

Du rör inte om ordentligt mellan varven

Jag är INTE avstängd
  • Magrat

Vad är det för typ av pastasås?
    Har du provat att dela på det, pasta i en burk och såsen i en annan? Då kan du värma såsen en kort stund, ta ut och röra runt och sedan värma mer, det borde göra att såsen blir bättre.

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Trinity78

Okej, röra mer  *antecknar*

Jag brukar bara blanda ihop allt i samma låda. Jag ska prova med två lådor istället nästa gång. Tack för tipset!

• Magrat

Pastan kan bli lite torrare utan såsen bara, så tillsätt några droppar olja eller lite vatten och rör om innan du stopper in i micron.

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • dezibel

Gör jag Pasta Carbonare eller annan gräddbaserad pastasås och värmer upp separerar fettet i grädden sig och blir som smält smör. Riktigt äckligt. Så jag värmer pastan för sig riktigt het och blandar i såsen kall.

• Trinity78
    dezibel skrev 2010-12-07 11:26:38 följande:
    Gör jag Pasta Carbonare eller annan gräddbaserad pastasås och värmer upp separerar fettet i grädden sig och blir som smält smör. Riktigt äckligt. Så jag värmer pastan för sig riktigt het och blandar i såsen kall.
    Precis så blir det för mig också. Jag ska prova med att värma det separat och se om det hjälper.
Svar på tråden Pastasåsen skär sig vid återuppvärmning