• Aqv

Akta duologic lr Two-way?

I dagsläget hämtar vi och lämnar olika och därav måste vi flytta stolen varje gång mellan två bilar. Nu är vi less på detta trots att vi har dubbla uppsättningar band....Så vi funderar på vilken modell vi skulle köpt. Väntar tillökning till sommaren och denne bebbe kommer behöva ett babyskydd då vi hyrt tidigare, vilket vi inte ska göra en gång till.

Funderar på Aktas duologic nu för den är dels enkel att montera i andra bilar, dels kan syskonet åka i denna. Men jag tycker den ser så klumpig och oskön ut. Hur sitter era barn i den? Är babydelen tung att bära? Kommer inte bli så mkt dragande då vi bor uppe i norrland.

Eller kanske man skulle ha köpt en Britax Two-way och ett babyskydd? Dottern är idag 1,5 år så hon kommer behöva sitta bakåt länge till och är redan lång...Tycker redan det är trångt med nuvarande Britax Securan...

RÅD...?! Andra ideer?

• Svar på tråden Akta duologic lr Two-way?
  • Joico

Duologicen brukar inte gå att använda särskilt länge, jag hade lätt satsat på en Two-way. Framför allt om hon är lång, annars rinns risken att hon växer ur någon annan stol för tidigt o då måste ni köpa en till bakåtvänd stol.

• Hannathu

Vi har en duologic till sonen och han sitter bra i den. Men vi hoppas på ett syskon innan han är stor nog att behöva en större bakåtvänd stol och att syskonet då ska kunna ha duologicen och att sonen hamnar i en TwoWay eller så

Den är lite tyngre än en del andra babyskydd att bära men det är helt suveränt att kunna dra den kortare sträckor (som mellan bilen och huset)

Slutsats, har er dotter en större stol som barn nummer två kan ta över när han/hon blir för stor för duologicen och storasyster vänds framåt så är det ett jättebra val

Annars skulle jag nog satsa på ett babyskydd och en TwoWay som storasyster kan ha till dryga femårsålder och att bebisen tar över storasysters stol som börjar bli liten för henne

• cicci85

Jag skulle köpa en Twoway, längre användningstid på den och det borde bli ungefär samma pris att köpa TW+babyskydd som att köpa duologic. Antar att ni senare kommer att behöva ha två stolar i varje bil oxå...

• Aqv

Låter som Twoway och babyskydd är en bättre ide. Kommer hur som helst att köpa den större stolen nu då vi liks kommer behöva två i framtiden. Tack alla!

Svar på tråden Akta duologic lr Two-way?