• Anonym (förvirrad)

Otrogen igen!

Gode gud.. Hur 17 ska jag göra? Han har varit otrogen med samma tjej i 4 olika omgångar nu under våra fem år tillsammans. Jag trodde verkligen att vi hade hittat tillbaka till varandra igen, Samlivet och familjelivet var bättre än någonsin. Så dyker det upp! Ett sms från den andra tjejen. Allt raseras återigen!! Han erkände igen. Jag gav honom chans att välja att dela livet med henne istället, men han vill absolut inte det, säger han. Då sa jag att hans beteende inte är normalt att han måste söka hjälp och att vi måste gå i terapi. Jag vet inte heller vad jag själv vill. Ska jag stanna med denna högrisk till återfall och bli sårad igen. Eller ska jag bara packa och dra?? Det är svårt. Vi har ju hus och två barn..

• Svar på tråden Otrogen igen!
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Om ni ska fortsätta behöver han verkligen bli kristallklar i sin ärlighet. Om du har frågor ska han svara ärligt och om du har behov av att älta ska han stå ut. Han ska kunna vissa dig sin telefon, alla mail och hon ringer eller sms:ar ska han visa det för dig. Han ska på alla sätt han kan visa att du kan lita på honom. Är han inte villig att göra allt detta så är han nog inte villig att satsa på dig. Han har försatt relation på spel och det tveksamt om den ska hålla så han behöver anstränga sig om det ska hålla.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Otrogen igen!