• Anonym (Förvirrad)

Otrohet

Min man studerar på kvällarna och när jag träffade en tjej från hans klass på Ica för ett tag sen fick jag en känsla i magen att han gillade henne. Jag blir väldigt lätt svartsjuk och har svårt att lita på andra men i helgen hittade jag ett papper från skolan där det stog "pussa mig" med någon annans handstil som jag tror är hennes och min man hade svarat "jag kan inte här" han har även kommit senare från skolan ca 45 minuter i några veckor och sagt att de fått stanna extra men jag tror att han varit otrogen.
    Jag har konfronterat honom men han nekar hela tiden trots att jag säger att jag bara vill veta och så vi kan gå vidare och lägga det bakom oss. Att jag kan förlåta otrohet men inte att han ljuger. Ändå vägrar han erkänna.
    Varje dag tittar jag på pappret och går runt med tårar i ögonen och som ibland rinner ner längs kinderna för det känns som att jag lever med en man som ljuger när han ser mig i ögonen. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Otrohet
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du kan be honom förklara texten på lappen och låt honom förstå hur ledsen du är. Om han trots det säger att det inte är någonting så får du nog bestämma dig för om du skall lita på honom eller ej. I övrigt kan det vara viktigt att hålla igång samtalet mellan er angående er relation och jobba på att skapa närhet och förtrolighet.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Otrohet