• snysop

Vart köper man kåldockor?

Har sett reklamen på tv men glömt av i vilken affär de fanns. Har kvar min kåldocka och skulle vilja köpa en till bebisen. Jag minns att jag älskade min docka (den enda dockan jag lekte med) och av rena nostalgikänslor så vill jag köpa en till kommande bebis... Skall leta fram min lilla docka också, *hm* hon ligger nog i någon låda här någonstans...

Nån som vet om de nya som säljs är "äkta"? Med Xavier-namnteckningen på rumpan?

• Svar på tråden Vart köper man kåldockor?
  • ebben

VARFÖR heter de så? KÅLdocka?

• Leaaa

Har för mig att dom finns på City gross, tror att dom e me i deras julkatalog...

• Röd drake

Kåldockorna är väldigt söta men iden som var från början är larvig... Barnlösa par adopterade kåldockorna som riktiga barn och det fanns till och med riktiga dagis för kåldockorna... Ja, det är faktiskt sant...

• Leaaa

Jo, dom e me i City gross julkatalog. Kostar har jag för mig 299 el 279:-

• luzorsus

finns på varje leksaksaffär här i stan så koll apå vilken leksaksbutik som helst.

• caakam

coop och åhlens har oxå dom..

• snysop

anja1661,
    Inte särskilt mycket, men jag hade en när jag var liten och det var den enda dockan som jag lekte med. Pappa köpte den i USA till mig och man fick med adoptionspapper och grejer. Dyr som skam var den också, så för mig har den ett nostalgivärde.

• Siff

Såg dem i Ekohallens annonsblad.

Svar på tråden Vart köper man kåldockor?