• ladyshady

Kostar det något?

Med förra tösen fick jag betala 300 kr för att bli igångsatt.
    Denna gång blev jag också igångsatt. Den 1 november.
    Jag undrar bara om det kostar att bli igångsatt. OM det ska kosta?
    Fick ingen info om det förra gången och då kostade det. Har inte fått någon info denna gång heller.
    Bor i Uppsala län...

* Elin 2004 * * Malin 2007 * *Jenny 2010*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-07 17:04
    Utöver att vi betalade för igångsättningen förra gången betalade vi 200 kr för att maken sov över på BB och 80 kr för att jag sov över.
    Så förra förlossningen kostade tot 580 kr.
  • Svar på tråden Kostar det något?
  • Kazeer

Jag betalade ingenting för min igångsättning. Det var i Kalmar län 2007.

Det låter mycket underligt att man ska betala för själva igångsättningen. Däremot så betalar man ju för de dagar man ligger inlagd på sjukhus.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Thessla

Jag blev igångsatt på Ackis sommaren 2007 och betalade inte för det, betalade enbart för de dagar jag låg inne.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • Shirin

Om du har en försäkring, t.ex. trygghansa, så ring och hör med dem om du får någon ersättning för kostnaderna :) Tror de betalar ut en summa per dag du spenderar på bb

• ladyshady
    Thessla skrev 2010-12-07 17:07:18 följande:
    Jag blev igångsatt på Ackis sommaren 2007 och betalade inte för det, betalade enbart för de dagar jag låg inne.
    Min mellan dotter föddes i augusti 2007 på Akademiska och jag betalade för igångsättningen då.
    * Elin 2004 * * Malin 2007 * *Jenny 2010*
  • Thessla
    ladyshady skrev 2010-12-07 17:12:34 följande:
    Min mellan dotter föddes i augusti 2007 på Akademiska och jag betalade för igångsättningen då.
    18 juli 2007 och betalade som sagt inget mer än vistelsen, märkligt, har faktiskt aldrig hört att man betalar för en igångsättning.
    ~ du är din egen lyckas smed ~
Svar på tråden Kostar det något?