• rewritten

Gravida i Tumba?

Hej alla!
    I mars flyttar jag och min sambo till Tumba. Vi ska flytta in i ett hus. (lite osäker på om det ligger i Broängen el Kassmyra)
    Vore roligt att komma i kontakt med andra gravida i Tumba området. Dels för att kanske få lite tips om området och dels bara för att få gnälla och glädjas över graviditeten.
    Jag är beräknad 20de Maj med mitt första barn.

Jag kan ju börja med att fråga om ni vet någon bra MVC i området och någon bra BM där? Funderar på att byta dit redan nu.

• Svar på tråden Gravida i Tumba?
  • Lovelyness

Hej!

Jag bor i Tullinge som ligger precis bredvid, har bott i Tumba förut och vill gärna tillbaka. Jag är beräknad den 21 maj och går hos en BM i Tullinge som jag tycker jättemycket om.

• rewritten

Hej!
    Ja jag såg att det fanns BM i tullinge. Jag ska nog ringa dit imorgon. Är det någon speciell BM du kan rekomendera? Jag har tid bokad för mammagrupp där jag bor nu, men det känns bättre att ta det i Tullinge eftersom jag ändå ska flytta ditåt.
    Jag va på RUL häromdagen så nu är jag flyttad till 16de Maj. Skrattande En lite flicka blir det!

• Lovelyness

Haha vad roligt, jag var beräknad den 15e maj från början, men blev flyttad till 21 efter RUL. Vi ska få en pojke! Grattis till flickan och vad skönt att det gick bra! Vårt RUL gick också bra men eftersom jag blev tillbakaflyttad hamnade jag i en lite tidig vecka för att allt skulle synas tydligt så vi ska tillbaka den 30e dec och göra ett till.

Jag har en Bm som heter René hon är jättegullig, precis så jag tänkte mig att en barnmorska skulle vara. Sen hade jag en annan på hälsoträffen som också var jättegullig, jag tror att hon hette Katarina eller något åt det hållet iallafall Glad Jag har fått en tid för mammagrupp i Tullinge i januari, så vi kanske hamnar i samma då!

• rewritten

Lite lyx, då får du ju se lillgrabben en extra gång innan han kikar ut Flört
    Tack för tips! Då ska jag se om jag kan få en tid med René. Jag är ju rh-negativ så jag skulle ha en tid om några veckor och kolla upp allt runt det.
    Ja då kanske vi hamnar i samma mammagruppSkrattande
    Är det ditt första barn? Jag börjar bli lite nervös nu. Har 0 erfarenhet av barn så jag är lite rädd att jag inte kommer veta vad som är upp och ner på barnet ens hehe...

• Veronica76

Hej på er!

Bor i Tullinge och går även jag hos Renée = )
    Har inte bokat in mig på ngn föräldragrupp men ska göra det nästa vecka då jag ska dit på kontroll.
    Vi har beräknat BF 12/3.

• Lovelyness
    rewritten skrev 2010-12-21 01:00:58 följande:
    Tack för tips! Då ska jag se om jag kan få en tid med René. Jag är ju rh-negativ så jag skulle ha en tid om några veckor och kolla upp allt runt det.
    Ja då kanske vi hamnar i samma mammagruppSkrattande
    Är det ditt första barn? Jag börjar bli lite nervös nu. Har 0 erfarenhet av barn så jag är lite rädd att jag inte kommer veta vad som är upp och ner på barnet ens hehe...
    Ja det är mitt första, så jag förstår hur du tänker. Men dom flesta brukar ju påstå att det där kommer automatiskt och man vet direkt vad man ska göra. Så vi får hoppas på det Flört

Är inte så insatt i att vara rh-negativ, men det är något med att ditt blod och barnets blod inte passar ihop va? Går man på extra koller då? Jag hade högt blodtryck, eller precis på gränsen till högt redan innan jag blev gravid så dom håller koll på mig, det känns inte som att jag gör annat än springer till barnmorskan och tar blodtryck...
  • Lovelyness
    Veronica76 skrev 2010-12-21 08:22:08 följande:
    Hej på er!

Bor i Tullinge och går även jag hos Renée = )
    Har inte bokat in mig på ngn föräldragrupp men ska göra det nästa vecka då jag ska dit på kontroll.
    Vi har beräknat BF 12/3.
    Vad roligt, jag heter också heter Veronica Glad Är det ditt första barn?
  • Veronica76
    Lovelyness skrev 2010-12-21 10:08:21 följande:
    Vad roligt, jag heter också heter Veronica Glad Är det ditt första barn?
    Japp det är första så nu är det en helt ny värld som öppnas!
  • Veronica76
    rewritten skrev 2010-12-21 01:00:58 följande:
    Jag är oxå rh-negativ och blev så förvånad över att dom redan innan kan kolla upp vad barnet har för något.
    Det visade sig att våran lilla fraggel oxå är negativ så det är inget vi behöver tänka på kring det.
Svar på tråden Gravida i Tumba?