• JohanS78

Föräldralediga i Stockholm och Solna

Hej!

Är hemma med min 11 månaders son Alfred sedan 5 veckor. Vi har det underbart nästan hela tiden och jag njuter av att tanken på att jag ska vara hemma ända till augusti nästa år då det blir dags för dagis!

Den första tiden har det funnits massor att göra, men nu börjar jag/vi bli lite rastlösa och behöver komma på nya aktiviteter och träffa nya människor! Finns det andra föräldra"lediga" (pappor eller mammor) i Stockholm eller Solna (bor i Frösunda) som har lust att hitta på nåt tillsammans med oss? Det underlättar förstås lite om barnen är ungefär lika gamla (+- 4-5 månader kanske), Alfred är inte superintresserad av långa barnvagnspromenader längre, även om han trivs ok i vagnen så är han mest intresserad av att klättra runt för egen maskin och upptäcka världen!

Hör av er så träffas vi över en kaffe och en burk med barnmat!

Snömoddiga hälsningar från Johan och Alfred!

• Svar på tråden Föräldralediga i Stockholm och Solna
  • funlight

Hej Johan!

Jag måste få tipsa dig om att besöka öppna förskolan i Hagalund! Den är toppen och dit är det "ovanligt" mycket pappor som går.
    Jag bor själv i Frösunda och har varit föräldraledig i 2 omgångar och har alla gånger gått till Öppnis på olika ställen i Solna men har fastnat för just Hagalunds Öppna fsk, där har jag sett många pappor ´vilket många andra har påpekat.
    Där kan du lära känna andra föräldrar som man kan bli vän med och hitta på saker med.
    Du kan även pröva att gå till Öppnis på Råsundavägen, det gäller att besöka samma Öppnis dagligen för att lära känna andra som går dit, det räcker inte med ngn enstaka ggn.
    Dessutom så är det perfekt för Alfred att få stimulans, det är sångstund varje dag kl 10:30 och sedan finns det massor med barn och leksaker att leka med!

• Carita01
    Jag kan tipsa om The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm. Dit går många småbarnsföräldrar med sina barn och hänger och umgås tillsammans. Man kan göra hand- och fotavtryck på bebisar eller måla fritt och dekorera andra keramikföremål - både för barn och vuxna. Studion har drop-in och så får man hjälp med avtrycken och att sätta igång och måla. Blir jättefint och det är verkligen ett socialt umgänge!

Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar med mina barn när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat som man brukar skapa tillsammans med barn. Ska snart dit igen för ena pojken tjatar ;0)  Man gör avtryck med glasyfärger på riktiga keramikföremål på The Creativity House. Kolla själv på thecreativityhouse.se  De har nästan bara småbarnfamiljer hos sig.

Så beställde jag en doppresent av dem också till min lilla Anton ((nu 7år) så det kan man också beställa hon dem och de är helt handmålade :

www.babyprints.se/piggybank
Svar på tråden Föräldralediga i Stockholm och Solna