• Anonym

Han skriver en massa skit om henne på facebook

Min kompis kille snackar skit om min kompis inne på facebook.
    Själv har hon ingen facebook så hon har nog ingen aning om det.
    Han skriver saker som att hon är världens lataste flickvän, att hon låter honom sköta barnen och hushållet, att han inte vet om han orkar vara tillsammans med henne längre m.m.
    Okej om han tycker så, men måste han skriva om det på facebook så att alla ser att deras förhållande inte är bra? Jag tycker bara det är taskigt mot henne som inte vet nånting och kan försvara sig... Han får ju dessutom en massa elaka kommentarer om henne också

Jag känner för att skriva nån riktig syrlig kommentar till hans statusuppdateringar om henne, men jag vet inte vad jag ska skriva. Nåt tips?

• Svar på tråden Han skriver en massa skit om henne på facebook
  • Korp

Visa henne hans kommentarer om henne så att hon kan få sköta resten efter det?

• Anonym

Ja jag skulle gärna visa henne men vi har inte så mycket kontakt, och jag vill ju ha "bevis" när jag berättar så hon inte bara tror att jag hittar på för att förstöra mellan dem eller nåt.

Jag har printscreenat det han har skrivit så han inte kan skylla ifrån sig, men tyvärr har hon ingen e-mail som hon använder, och ingen msn heller vad jag vet, hon sitter knappt vid datorn. Så isåfall måste det bli när vi träffas irl, när nu det blir nästa gång :/

• Bibbidi
    Anonym skrev 2010-12-07 23:35:25 följande:
    Ja jag skulle gärna visa henne men vi har inte så mycket kontakt, och jag vill ju ha "bevis" när jag berättar så hon inte bara tror att jag hittar på för att förstöra mellan dem eller nåt.

Jag har printscreenat det han har skrivit så han inte kan skylla ifrån sig, men tyvärr har hon ingen e-mail som hon använder, och ingen msn heller vad jag vet, hon sitter knappt vid datorn. Så isåfall måste det bli när vi träffas irl, när nu det blir nästa gång :/
    skicka det som brev?
  • Anonym

Ja kanske det...

Jag har även funderingar på att be henne skaffa facebook. Jag har bett henne göra det förut men hon har inte varit särskilt intresserad av det. Hur kan man locka in någon där? Ska jag skriva något om att hennes sambo skriver taskiga saker om henne? Tänkte isåfall skriva ett sms och be henne skaffa ett konto där...

• Korp

Skriv ut det du har printat och skicka som brev?

• glit

Du kan väl bara ringa henne och säga som det är, att hon kan få läsa det själv om hon ger dig sin mail.

Svar på tråden Han skriver en massa skit om henne på facebook