svår foglossning, mer smärta vid förlossning?
Ni som gick igenom graviditeten med svår foglossning.
Hade detta någon negativ påverkan på förlossningen?
Mer smärta, å svårare att få ut barnet eventuellt?
Ni som gick igenom graviditeten med svår foglossning.
Hade detta någon negativ påverkan på förlossningen?
Mer smärta, å svårare att få ut barnet eventuellt?
Jag hade svår foglossning, min andra graviditet, men det var inga problem på förlossningen, och enligt min BM så är det sällan att foglossningen ställer till problem vid förlossningen.
Hade oxå svår foglossning med 3e barnet och fick en superlätt förlossning =)
Hade inga problem pga min foglossning under förlossningen.
Min läkare sa att det skulle vara lättare vid förlossningen om man hade foglossning för då är bäckenet mer töjbart. Sen vart det i och för sig kejsarsnitt för mig.
Jag hade väldiga problem med foglossning och fick gå med kryckor, stödbälte och TENS för att ens kunna röra mig sista tiden.
Förlossningen startade. Värkarna blev aldrig längre än 45 sekunder, så till slut åkte vi in till förlossningen ändå. Då var jag öppen 5 cm, bm tog hål på inre hinnorna och på 4 minuter och 2 krystvärkar var sonen ute.
Väldigt snabb och enkel förlossning med andra ord!
Hade lite svårt att förflytta mig i sängen emn annars gick allt super bra!
Jag hade svår foglossning och ischias under graviditeten, men hade en "lätt" förlossning. Kunde dock inte röra mig som jag önskat men det gjorde ingenting. Vår bebis föddes ca 10 timmar från första regelbundna värk.
Däremot hade jag fruktansvärd foglossning 1,5-2 veckor efter förlossningen också. Det var tur att min man var hemma för jag vågade inte bära vår bebis i trappan i vårt hus.
Nej det va inga problem alls
Jag hade mycket svår foglossning och har ännu idag problem kring menstid osv dottern är 4år.
Jag blev igångsatt och dom tyckte att jag skulle ligga på sidan för att vila lite och då satte värkarna igång och jag sa som jag såg det "jag vägrar krysta för mig fog gör ont". BM försökte övertyga mig att det inte var fogen men så kändes det och jag bara låg och sa att jag ville byta ställning. Ställdes på knä (mitt önskemål) i sängen lutad mot uppfällt ryggstöd och då hade jag inte några känningar av fogen alls. Så min erfarenhet är att allt beror på ställningen du är i... det som gör ont som gravid gör ont även under förlossning även om man då har annat att tänka på. Hade en enkel förlossning och brukar säga att jag hellre kör 35 förlossningar i ett svep än ytterligare en graviditet
Åh, precis en sån här tråd har jag tänkt starta - men inte vågat.
Men vad skönt att höra era erfarenheter! Det låter lovande.
Överväger att ha mitt glidlakan med mig till förlossningen, så jag kan vända mig i sängen om jag blir liggande mycket.