• pickles

Sorel Caribou - Hur är de i storlekarna?

Sitter och ska beställa ett par Sorel Caribou från en kompis i Usa och funderar över storlekarna. Jag har normalt stl 38, vilken storlek ska jag beställa? Har hört att de är breda men korta? Stämmer det? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Sorel Caribou - Hur är de i storlekarna?
  • alvide

Om din kompis ska köpa i butik så är det lättast att du mäter din fot och jämför sen med sulan där.

• 071001

Har en bekant som att man inte ska köpa större storlek än normalt då fodret formar sig efter foten och plattas till.

• pickles

Alvide - Nej, jag köper i webbutik och skickar till henne sedan tar hon med sig dem när hon kommer till Sverige över jul. Jag har inte hittat min storlek i butik här hemma heller så jag kan inte prova .
    Siris mamma - Okej, jag hörde som sagt att de är korta i foten men det är kanske innan fodret plattas till då?

• 071001

pickles, dotterns sorel verkar små i storlekarna. Fick ta strl 28 och i hennes sommarskor hade hon 25. Så visst, kanske är de mindre än andra? Har du kollat på www.stadium.se, där har de en mättabell för vilken storlek du ska ta.

• pickles

Sorel har en mättabell på hemsidan och enligt den har jag stl 38. När jag googlade kom massa annonser upp där säljarna skrev att de sålde skorna pga fel storlek därför blev jag osäker.

• 071001

Okej, men jag skulle satsa på 38 då. Ska ju inte behövas extrastrumpor i dem så det finns ingen anledning att köpa för stora.

• MariaT

Hur gick det? Vilken storlek valde du och blev det bra? Nyfiken då jag själv ska beställa...

• pickles

MariaT - jag beställde stl 7, dvs 38 2/3 och de passar men de är rymliga. Stl 6,5 hade varit perfekta tror jag. Min man beställde också ett par Caribou. Han har alltid stl US 10 i alla skor men Sorelkängorna var på tok för stora för honom.

Om du velat mellan två storlekar så beställ de mindre. Var beställer du ?

• MariaT

Phu, vilken tur! Jag beställde från Amazon och hoppas de hinner fram innan sommarenSkrattande. Har 37/38 i vanliga fall och beställde 37 2/3, svårt att veta när man inte kan prova dem och hör så olika - vissa tycker de är stora och andra att de är små. Är du nöjd, arma och sköna?

Tack för ditt svar!

Svar på tråden Sorel Caribou - Hur är de i storlekarna?