Pepparkakshus - Annas
Tänkte sätta ihop pepparkaks huset idag när barnen kommer hem från dagis... Men varje år så misslyckas jag med spritsningen av glasyren...
Brukar ni spritsa innan ni sätter ihop delar?
Tänkte sätta ihop pepparkaks huset idag när barnen kommer hem från dagis... Men varje år så misslyckas jag med spritsningen av glasyren...
Brukar ni spritsa innan ni sätter ihop delar?
Jag spritsade efter att jag satt ihop det, och det rann ju givetvis då... men blev charmigt. Egentligen ska det spritsas först och torka för snyggast resultat med då är det ju så svårt att kunna hålla i det.
Det viktiga är ju att barnen får uppleva det, eller hur?
Lycka till, och hoppas ni får en mysig stund
Jag spritsade efter att jag satt ihop det, och det rann ju givetvis då... men blev charmigt. Egentligen ska det spritsas först och torka för snyggast resultat med då är det ju så svårt att kunna hålla i det.
Det viktiga är ju att barnen får uppleva det, eller hur?
Lycka till, och hoppas ni får en mysig stund
haha, hur kan huset misslyckas? Meningen är väl att barnen ska få spritsa, pyunta och dekorera eller? Mitt pepparkakshus är det mest färggranna och godisfyllda hus man kan tänka sig...I min sons ögon är det det absolut mest lyckade huset i världen!
Prova ha i mer florsocker än va de står. Gjorde min glasyr rätt hård i år och då blev det inget spill :)
En värre fråga tycker jag är hur man får bort det smälta sockret ur pannan utan att förstöra pannan :/ Fick slänga en i söndags..
tantS: usch ja, detta hemska smälta socker var då inte lätt att få bort. Men efter mycket varmvatten som fått rinna i stekpannan så försvan det. Så det är varmvatten som verkligen gäller för att få bort det smälta sockret. Har du vattenkokare? Om du har, koka upp vatten i den och häll sedan över pannan med det smälta sockret, låt vara en stund, för att sen fylla på med nytt varmvatten om det inte har släppt under tiden.
Glasyren gick kanon... Gjorde dne lite tjockare...
Jag fick bort mitt socker på en gång från grytan. Bara spola varmt vatten så löses det upp
Jag spritar efter.
Har bilder i bloggen. myskatt.com/cake