Det här med att prata om sex med sin partner....
Det här är en fråga till dig som upplever att du/ni har problem med sexlivet inom förhållandet. Det mest självklara förslaget, som alltid ges här, är ju att "ni måste ju prata om det här". Och så är det ju...man måste ju kunna snacka om allt. Eller?
Kan ni verkligen det? Jag vill gärna ha exempel här från er som lyckats tala ut och löst det här. Hur nämrade du dig frågan? Hur uttryckte du dig, vad var responsen osv...?
Hos oss är det så att vi kan prata om allt. Lösa de flesta problem på ett nyktert, konstruktivt och vuxet sätt. Nästan. Men när det gäller det sexuella fixar inte vi det. Här låser det sig. Här gås det i försvarsställning oavsett hur man tar upp frågan. Och tro mig...jag har försökt "i neutrala sammanhang och miljöer" på ett neutralt sätt. Inte anklagande eller så. T.o.m så att jag inte berättat allt jag kännt...för att det inte skall bli för mycket obalans i diskussionen. Men det går inte. Vi kommer ingenstans.
En utomstående terapeut kommer heller inte att lösa det här. Jag vet. Tyvärr.
Hur gör ni? Hur lyckas ni? Eller har ni samma problem?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 23:39
Jag förstår att jag är långt ifrån ensam om att vara missnöjd med sexlivet i relationen. Men nu handlade inte tråden om det. Det finns redan många trådar om detta problem.
Nej....hur gör ni som lyckas prata om det och som faktiskt löser nåt? Dela med er av era positiva erfarenheter.