• Sommarljus

    Hur länge blödde ni efter insättning av kopparspiral?

    Satte in en kopparspiral för 1,5 vecka sedan. Igår trodde jag att blödningen slutade, men så kom den igång idag igen, relativt kraftigt...


    BM sa till mig att man "kan blöda nån dag"  men det tror jag är skitsnack efter att ha googlat lite.. Men får ändå ingen klar bild över hur länge man kan blöda efter insättning, så;


    hur länge blödde du? Fick du några uppehåll eller var det en konstant blödning?


    Blir lite tokig snart av att inte veta liksom, timmar, dagar eller veckor... Skrikandes

  • Svar på tråden Hur länge blödde ni efter insättning av kopparspiral?
  • BymBym

    Några dagar, sen ett uppehåll och sen någon dag igen.

    Efter det har det funkat perfekt.

  • Anonym

    jag satte visserligen i min kopparspiral i samband med en abort men jag blödde i dryga 2 veckor

  • Fragda

    Jag blödde en vecka (som en vanlig mens) och sen "stänkblödde" 3 veckor till. Jag fick höra att det kan komma småblödningar så länge som tre månader.

  • Hanna1987

    Jag hade inte fått min mens när jag satte in min.. Satte in den efter 12 veckor..

    Jag hade lite färgade/rosa flytningar i 1½ dag.. Sen inget men på 2:a dagen började jag blöda ordentligt.. Men nu i efterhand vet jag att de va min mens som kom igång :P 

    Så jag "blödde" i 1½ dag. 


    Tove 4/7-10 ♥
  • Sommarljus

    Tack för era svar!

    Har blött fr mens till mens, ringde BM som sa att de ska kolla så den sitter rätt om det inte slutat efter min mens. Hon sa "Men så länge ska det inte hålla på". Det har varit alltifrån riktiga blödningar t små små, med uppehåll på som max några timmar...
    Får hoppas att det rättar till sig för annars har jag nog inga fler prev.medel kvar att prova Tungan ute

  • BymBym

    Håller tummarna, för funkar den som den gjort för mig är det ett jättebra preventivmedel.

  • snowball

    satte in min 1 vecka efter min första mens efter min 2:A förlossning... blödde i 3 dagar sen var det smp blödning i 2 dagar sen ar det inte vart nått mera än sä länge, gått 1-2veckor sen sist...

    hoppas att det reder ut sig för dig

  • Sommarljus

    Var hos bm igår och hon rekommenderade att ta ut den. Efter lite övervägande gjorde jag så. Jag frågade henne hur vanligt det var att blöda varje dag i en månad "inte vanligt alls" svarade hon. Sen frågade hon om jag alltid behövde mensskydd och när jag svarade varje dag, hela tiden, sa hon "men herregud, oj då" osv.


    Kan tillägga att när mensen körde igång höll den på i 12 dagar (håller på fortfarande, tog ut spiralen igår) och med kraftigt TILLTAGANDE blödning de sista dagarna + mer mensvärk mot slutet av mensen. Vad fan..? Mensverk ok ett par dagar i början, men inte störtflod och tilltagande värk efter 11-12 dagar. Orka liksom.


    Spiralen satt som den skulle.

    Ska nu prova Femcap tänkte jag, mitt allra sista hopp annars får jag bli en Familjen Annorlunda-morsa då haha och klämma ut ungar på löpane band

  • Anonym

    Jag har blödigt till och från i en månad o två veckor :/ funderar på om det är normalt :/

  • Anonym (Anonym)

    Jag blödde (lite färgade flytningar bara) i några timmar bara, men hade flytningar efter.

  • Aljaf

    hej! Jag har haft min kopparspiral i 2 veckor nu och jag blöder jätte mycket och har mensvärk :/ hjälp mig vad ska jag göra?

  • Rosaline

    Jag satte i min spiral i samband med abort.

    Jag gjorde aborten för 3 veckor sedan och satte i spiral för 1 vecka sedan. Jag blöder fortfarande men min fråga är, hur vet man om det är mens eller blödningar från spiralen?

  • jag o jag

    Jag satt in min förra måndags, först fick jag små blödningar men i lördags fick jag så kraftiga så jag hamnade på akuten, men inget fel va det tydligen sa dem till mig, i måndags va jag på gynmottagningen,blödde då fortfarande kraftigt då fick jag reda på att fick infektion och ska ta antibiotika i 3 dagar. idag är det torsdag, jag blöder fortfarande kanske inte lika som i lördags men rätt så kraftigt. Börja bli små galen på detta.
    Ursäkta språket men måste fråga ( det kommer ur mig blod klumpar) äckligt som fan, är det så på er också?

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter insättning av kopparspiral?