nån som haft ångest och i samband med det tappat talförmågan? Långt!
Är mest nyfiken på om någon upplevt samma sak som jag gjorde idag och även ca 2-3 ggr de senaste 2 veckorna. Det börjar med en oro som först känns i magen och sprider sig genom kroppen, sen känns det mer och mer obehagligt, börjar andas snabbare typ stötvis och pulsen går upp. Sen blir jag stum! Helt sjukt. Den värsta gången var idag. Kände mig orolig när jag steg upp i morse men tänkte att om jag sysselsätter mig går det kanske över. Men det försvann inte så gick och la mig för att läsa en stund men kunde inte riktigt koncentrera mig. Sen kom min sambo hem på lunch och han märkte dirket att jag var lite "konstig" och frågade hur det var. Sa att jag känner mig så där orolig igen och så stod han och höll om mig jättelänge. Så skulle han äta och jag sa att jag måste lägga mig ner. Gick och la mig och kände hur ångesten liksom fortplantade sig, fick anstränga mig för att inte andas så häftigt men det gick inge vidare, kände hur jag blev väldigt spänd och började svälja och smacka med munnen. Så kom min sambo in och försökte få kontakt och jag fick inte ur mig nånting. Skit obehagligt. Han försökte få mig att andas lugnt och smekte mig över håret vilket kändes tryggt men jag fick fortfarande inte fram ett ord. När jag väl försökte så fastnade det liksom i halsen och det enda som kom ut var konstiga ljud. När jag väl lyckades formulera ett ord så fick jag anstränga mig nåt förbannat. kunde ju inte säga att jag inte kunde prata så pekade på munnen och min sambo började fråga "har du ont i munnen?" och jag lyckades skaka på huvudet varje gång jag ville säga nej och till slut frågade han "kan du inte prata?" Fick ju panik över det och började ge ifrån mig okontrollerade ljud som lät som halvt gråt, halvt skrik. Det tog kanske 1 timme från det att han kom hem tills jag kunde prata igen. Och efter det har jag mått bra, som vanligt, på bra humör och känner inte av nånting.
Tänker inte gå in på vad jag tror det beror på, för har mina teorier. Men nu till min fråga. Är det nån annan som upplevt liknande, att ni fått ångest och helt enkelt tappat talförmågan???
(min sambo sa att det förmodligen är så att stämbanden blir så spända att det inte går att prata)