• Anonym (orkar inte mer)

HJÄÄÄLP!!!!! jag vill inte ha mitt barn längre.

för 4 år sedan fick jag ett barn,
    som har fått uppleva mycket ett barn inte ska behöva uppleva.

jag är en fd drogmissbrukare, som träffade pappan i missbruket.
    vi tillsammans blev drogfria, bestämde oss för att skaffa barn tillsammans.
    vi fick ett älskat barn. men pappan återföll i missbruk, och vi skiljdes åt som ovänner.
    men strulade fram och tillbaka, dom få gånger han valde att vara drogfri.
    vi blev allt mer bråkiga och snart även våldsamma mot varandra.
    barnet fick uppleva då pappan misshandlade mig.
    jag anmälde pappan och det tog slut på skiten.
    men jag hade fortfarande ingen hjälp utifrån med mitt barn, inte mina förldrar, inte någon hjälp alls.
    jag har försökt ge all uppmärksamhet jag klarat. MEN så klart är ju inte det tillräckligt.

jag vet inte riktigt hur jag ska förklara barnet, annat än att barnet kräver uppmärksamhet av ALLA, även dom barnet inte känner, vilket är oroväckande, får barnet inte uppmärksamheten blir barnet arg, skriker, låtsasgrinar, smäller i dörrar, vägrar lyssna, hör inte alls vad man säger, även fast vi försöker tala lugnt med barnet, barnet VET vad som ska göras för att göra mig arg, och direkt när barnet ser att jag håller på att bli arg, så trycker barnet hårdare på dessa knappar. barnet VILL att jag ska bli arg, att jag ska skrika, att jag ska grina. nu har vi (jag och min nya) fått ett nytt barn, och gamla barnet är VÄRRE än värst.
    det är STÄNDIG kaos hemma.

även min mamma säger att barnet är omöjligt. och alla andra runt omkring börjar tappa tålamodet.
    för att inte tala om mig och min nya.

om jag ska vara helt ärlig, jag skulle kunna köra ut mitt barn o sätta i skogenoch åka därifrån utan att bry mig.
    jag vet att det är FEL att tänka så. men jag orkar inte alls med barnet längre.

jag klarar inte av att pussa barnet längre, klarar inte av att säga, älskar dig(för det gör jag inte nu), jag klarar nästan inte ens av att titta på barnet.

vad ska jag göra?
    jag har verkligen försökt så gott jag kunnat, men nu orkar jag inte mer.
    jag vet inte längre vad jag ska göra.
    jag vill inte gråta mig till sömns varje natt.

kan jag, skicka barnet till riktiga pappan, skriva över vårdnaden, mot pappans vilja?

jag vill inte att det ska gå så långt att jag gör något dumt.

HJÄLP MIG! jag går sönder

• Svar på tråden HJÄÄÄLP!!!!! jag vill inte ha mitt barn längre.
  • Anonym (ee)

Du måste ju helt klart be om hjälp. Ditt barn känner ju att du inte vill ha det. Negativ uppmärksamhet är ju också uppmärksamhet. Varken du eller ditt barn mår bra. Sök hjälp på bvc eller bup.

• Killa

Barnet har ju haff  en traumatisk uppväxt så det är inte så konstigt att barnet mår och beter sig dumt/utaggerande. ja tycker absolut du ska kontakta bvc så du får hjälp. självklart blir det värre för dej när barnet beter sig som h*n gör. bup kan hjäöpa barnet att bearbeta allt h*n varit med om.

Hoppas verkligen du får ordning på dina känslor mot barnet.

Lycka till o berätta gärna hur d går!

killas.blogg.se Mamma till Tintin!! <3
  • Anonym (Ls)

Det låter fruktansvärt att behöva ha det så Men det låter som det är en produkt av det röriga liv ni tyvär haft ihop med pappan osv. Att skicka iväg ditt barn till fadern - som du vet har/eller har haft ett missbruk samt är våldsam låter inte helt klokt heller. Kanske en avlastningsfamilj eller vad det kallas? Kontakta soc.

Ditt barn verkar inte känna sig trygg iaf (spekulerar) och det tar nog tid och arbete för att alla ska må bra.
    Det finns garanterat hjälp du kan få, som "ee" sa: kontakta bup.

Hoppas det blir lugnare för er snart!

• Anonym

Hej, det låter som om du är i en jätte jobbig situation......som jag hoppas att du kan reda ut utan att ta förhastade beslut. Självklart behöver du professionell hjälp att reda ut allt så mitt råd är att söka hjälp både för dig och för barnet. Har du någon nära vän eller någon som du även kan bolla dina tankar med?
    Det är ett väldigt  tabu belagt ämne att känna "hat" mot sitt eget barn, men under långvariga dåliga förhållanden så som du tex. levt under kan situationen runt omkring bli för mycket att mäkta med och att ta hand om sig själv kan bli för mycket. Och hur ska man då orka med att ta hand om ett barn samtidigt.  Skulden över att man inte räcker till som mamma kan bli så stor att man tex. tillslut inte klarar av att se på barnet. Så jag råder dig att söka professionell hjälp, bolla tankar med en nära vän eller någon som inte dömmer dig för dina tankar så att  du och ditt barn börja arbeta för att hitta tillbaka till varandra.
    Ge inte upp det finns hjälp.
    Kram

• Anonym ()

Det finns familjerådgiving för hela familjer eller barn och föräldrar, inte bara för parrelationer. I vår kommun är det dessutom gratis, sköts via socialtjänsten. Har själv gått på det och de var jättebra! De kan säkert oxå hjälpa till med avlastningsfamilj, t ex varannan helg, känner en familj som har en pojke så och det verkar funka bra, både för barnet och föräldrarna.

Dessutom kan du säkert behöva hjälp personligen oxå, förslagsvis en kurator. Det kanske kan du få hjälp med via BVC.

Se till att få hjälp, lycka till!!

• Marie56

hej
    Du ska ringa kommunen de har psykratihandläggare i boendet så de kan hjälpa dig hemma.Han har kanske någon symtom av något.Du ska inte skrika eller nåt sånt bara tala låga toner .Låt barnet vara med med det nya och hjälpa dig slår han i dörrar sätter du gränser då.Barnet behöver samtal för det har gått igenom något det blir posttraumatisk stress för moder barnet.Ta psykolog de är bäst så ordnar det sig och stötta i hemmet.kramiz 

• trehjärtan

Det är MYCKET viktigt att du söker hjälp omgående! Innan barnet märker dina bristande känslor för honom eller innan du gör något mycket dumt.
    Det är vanligt att personer med en odiagnostiserad ADHD själmedicinerar. Tänkte då främst på dig och barnets pappa som missbrukat. Möjligheten att din son har ADHD finns ju tänkte jag. Lycka till!

Svar på tråden HJÄÄÄLP!!!!! jag vill inte ha mitt barn längre.