• Anonym (Hjälp!)

Det susar i huvudet!

Är det någon som kan ha någon aning om vad som är fel. Idag var den tredje gången på ett halvår som det susa i mitt huvud eller det låter mer från vänster sida/öra. Vid första tillfället trodde jag det hade med blodtrycksfall och göra men ljudet har återkommit i sittande läge och som idag, var jag på väg till jobbet. Hade hunnit gått i ca 5-10 min och så börja det susa. Trodde först det var något annat som lät men sen kände jag mig bara knäpp (då ljudet kom från mitt huvud. Jag får inte ont eller någon tryck känsla eller så. Men börjar bli ordentligt skraj. Första tanken när det hände första gången, då trodde jag skulle få en stroke. Är 28 år, övrigt frisk förutom strulande mage.
    Någon som har en tanke om vad det kan vara?

• Svar på tråden Det susar i huvudet!
  • Anonym (Hjälp!)

men hur kan man få tinnitus så få gånger och som går över så fort? Jag vet ju inte då jag inte har tinnitus vad jag vet, men trodde man skulle ha mer ljud då, eller? Alltså bruset dyker upp som från en klar himmel och är över på 2 min max. Detta har alltså hänt endast tre gånger. En gång i april, augusti och i morse, fattar inte alls

men jag uppskattar svaret

• Ramborg

Jag vet inte så mk om det. Jag har alltid lite sus i huvet som jag antar kommer sig av att jag var puckad som tonåring (konserter utan öronproppar etc). Men ibland när jag är förkyld blir det jättemycket värre. Senast sa doktorn att det var för jag fått vätska i innerörat av förkylningen.

• Anonym (Hjälp!)

Andra tankar/förslag?

*puff* puff* puff* puff*

• gjan
    Anonym (Hjälp!) skrev 2010-12-08 23:17:32 följande:
    Är det någon som kan ha någon aning om vad som är fel. Idag var den tredje gången på ett halvår som det susa i mitt huvud eller det låter mer från vänster sida/öra. Vid första tillfället trodde jag det hade med blodtrycksfall och göra men ljudet har återkommit i sittande läge och som idag, var jag på väg till jobbet. Hade hunnit gått i ca 5-10 min och så börja det susa. Trodde först det var något annat som lät men sen kände jag mig bara knäpp (då ljudet kom från mitt huvud. Jag får inte ont eller någon tryck känsla eller så. Men börjar bli ordentligt skraj. Första tanken när det hände första gången, då trodde jag skulle få en stroke. Är 28 år, övrigt frisk förutom strulande mage.
    Någon som har en tanke om vad det kan vara?
    öronsus lider av det själv.så jag vet precis hur det yttrar sig
  • gjan
    Ramborg skrev 2010-12-08 23:27:03 följande:
    Tinnitus?
    ja det är tinnitus lider av  det själv som sagt
Svar på tråden Det susar i huvudet!