• 2babiesmom

Vilka vantar har ni till era 2-3 åringar nu?

Alltså jag vet inte om jag är ensam med detta bekymmer. Jag kan inte hitta några vantar som passar dottern ordentligt!!

Antingen är de för klumpiga (men varma) så hon inte får grepp, eller så är de för kalla (men bra grepp). Eller så är de för korta så det glesar (men funkar till overallen) eller så är de så långa så de ska tryckas in i overall-armen (men då glesar de inte....) Antingen är de för trånga så handleden blir stasad eller så är de för slappa så man ska ha dem utanför overall-ärmen men då är ofta hela vanten för stor...

Blev så glad här sist när jag hittade ett par everest-vantar som jag tyckte verkade så bra... MEN hon är ändå kall om fingrarna (inte iskall) trots att de verkade jättetjocka PLUS att hon får märken på armen efter dem när dagispersonalen har dem innanför overallen.... vi provade i affären med jacka och det funkade...

JAG BLIR GALEN. De enda som jag verkligen tyckt om var Hestra. Dock har de ju kort skaft så det glipar... Problemet förvärras av att hon var väldigt små händer... som mor sin

• Svar på tråden Vilka vantar har ni till era 2-3 åringar nu?
  • sarsparis

Har du testat hestra med långt skaft? finns  i välsorterade sportaffärer.  sonen som är 3 snart har modellen med ull i, han fryser lätt om händerna men inte i dessa. det är skaft som man drar över overallsärmen och den sitter kanonbra. tycker heller inte att vanten är för klumpig på något sätt. de är dyra men värt varenda krona. har även testat didriksson men de satt inte alls bra och gled bara av.

• KK1974

vi har också den där hestravanten med ullfoder och långt skaft och de verkar fungera bra till min son som är 2.5 år. JAg gav 349 kr på Team Sportia.

• Lisa1976

jag har haft Thinsulate med lång dragkedja till min 2,5-åring i 2 vintrar nu. Hittade dom på HM för 39 spänn eller nåt. Där fanns även fleecevantar som funkar finfint!

• ango07

Vi har ett par tjocka fleecefingervantar (med gummering för bra  grepp) från Pop och ett par tjocka tumvantar från Nanook med dragkedja. Han har inte frusit eller varit kall...

• LillaMiss Piggy

Dottern min vägrar ha stor klumpiga vantar. Tar av sig dom så fort jag vänder ryggen till...även på dagis Då jag trodde att jag tappat vantarna en helg köpte jag några stickade ullvantar och även på dagis så säger dom att det funkar och hon behåller dom på

Prova med ett par ullvantar kanske?

• AnniPanni

Vi kör med Didriksons Zip vantar på snart 3åringen. De har långt skaft, glider inte ner, har dragkedja så att de är enkla att få på, och så har de ett band runt handleden som man spänner så att de verkligen sitter på under all lek. Tycker att de är grymt bra Kostar ca 170kr o finns på stadium/intersport,

• Anne69

Vi har Reima Tec-vantar, de har en flärp som man fäster dem med på Reima-overallen. Det är en helt suverän uppfinning o barnen tappar aldrig sina vantar. Dessutom sitter de på och är lagom varma. Sen har vi ibland, när vi inte har overall utan mer går runt kvarteret, vantar från Lindberg. Det är korta vantar med dragkedja o sitter på riktigt bra för att vara småbarnsvantar.

• Konvaljen

Vi har Hestra med ullfoder och långt skaft, helt suveräna. Hade pop förut men de blev dottern iskall i.

• Dr Mupp

Vår treåring har pop dagisvante. Den ska dras över overallen. Han tycker den fungerar bra att greppa med och är varm. Storebror 6 år har likadana och han tycker de är superbra.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • vit pion

Min 18 månaders dotter har Didrikssons med dragkedja, långt skaft. Men....hon fryser i dem. Fingrarna blir såå kalla. Jag måste hitta något bättre. Men man tror att de är bra, när man ger 200 kr för ett par vantar.

• Buspojkarna

vi har ett par hestra som inte var nå bra. använda 2 ggr och aldrig mer. och sedan ett par reima lassie från tradera som är superbra och håller händerna varma, torra och sitter på bra.

• Busbellan

De som sitter allra  bäst på tycker jag är såna med långa skaft som egentligen ska vara utanpå overallen. Men ta istället på dem innan barnet sätter i armarna i overallen så hela skaftet kommer innanför istället, då brukar de sitta på.

Annars använder vi just nu mest goretex vantar från Intersport till barnen, har inte koll på vad det är för märke, men de är smidiga men ändå varma och torra

Mamma till Nora, August och Ella
  • Jigge

Vår son som blir 3 i april är jättekinkig gällande vantar. Jag har köpt jättebra vantar från Hestra med högt skaft och ullfoder men han vägrar använda dem, 5-åringen har likadana och älskar dem och är varm och torr. De enda han gillar är polarns skalvantar vilka är aldeles för kalla men jag har haft dem med ett par tunna fingervantar i ull under då håller han värmen.

• Oklok

Har både pop och hestra till min tre åring. båda är super och han är varm i båda. Pop vantarna är lite tunnare så han kan ta i saker lättare med dem. Han väljer alltid pop vantarna själv.
    Men som sagt båda är bra och håller värmen kanon.

Svar på tråden Vilka vantar har ni till era 2-3 åringar nu?