Vilka vantar har ni till era 2-3 åringar nu?
Alltså jag vet inte om jag är ensam med detta bekymmer. Jag kan inte hitta några vantar som passar dottern ordentligt!!
Antingen är de för klumpiga (men varma) så hon inte får grepp, eller så är de för kalla (men bra grepp). Eller så är de för korta så det glesar (men funkar till overallen) eller så är de så långa så de ska tryckas in i overall-armen (men då glesar de inte....) Antingen är de för trånga så handleden blir stasad eller så är de för slappa så man ska ha dem utanför overall-ärmen men då är ofta hela vanten för stor...
Blev så glad här sist när jag hittade ett par everest-vantar som jag tyckte verkade så bra... MEN hon är ändå kall om fingrarna (inte iskall) trots att de verkade jättetjocka PLUS att hon får märken på armen efter dem när dagispersonalen har dem innanför overallen.... vi provade i affären med jacka och det funkade...
JAG BLIR GALEN. De enda som jag verkligen tyckt om var Hestra. Dock har de ju kort skaft så det glipar... Problemet förvärras av att hon var väldigt små händer... som mor sin