• Jossofräs

Här samlar vi tecken på förlossningsstart!

Förutom det uppenbara:

Värkar
    Vattenavgång
    Teckenblödning

Skriv gärna ner era tecken på att förlossningen startat/startar innom kort! Det kan vara tecken ni hört eller ni upplevt själva :)

För mig har det vart

Foglossningen kom tillbaka sista veckan
    Sugen på glass
    Halsbränna som blivit värre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-30 21:56
    Fortsättningstråd för dom so vill snacka vidare efter förlossningen finns här :)

www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-149/m56372081.html

• Svar på tråden Här samlar vi tecken på förlossningsstart!
  • Onkel Anneli

Förra gången fick jag en känsla av att det va på gång bara, kvinnlig intuition eller vad man vill kalla det. Dagen efter vaknade jag av att vattnet gick.

Så skriv upp "sjätte sinne alterativt kommunicerat med livmoder" som alternativ Flört

just nu överanalyserar jag allt.

" Jag är bajsnödig- måste betyda att detär på gång"
    " oj oj nu fick jag lite ont kanske.. * känner känner* jo det gjorde  nog ont- det är dags"

Ja osv. jag kommer aldrig föda, denna har nog växt ihopa med mig- jag tycker på helt allvar att magen har blivit mindre

• Tola

haha, det där med bajsnödig är också ngt jag analyserar just nu.
    Brukar i vanliga fall inte kunna gå på toa varje dag. Men nu kan jag det..
    BF 26/12(gärna tidigare;)) 

• Jossofräs

Haha samma här med bajsnödigheten just nu! Springer på toa stup i kvarten för att klämma ur mig nåt. Det känns som att jag har världens jätte korv som ligger och väntar på att komma ut men ut kommer bara småpluttar :P

• Jossofräs

Listan är alltså förnärvarande:

Värre halsbränna
    Sugen på glass
    Foglossning som kommer tillbaka
    Magkänslan
    Ofta bajsnödig

• susannanilsson86

Hejsan!
    Min förlossning var lite konstig, jag hade inga känningar utan skulle in och prata med läkaren om att få igångsättning.
    Då upptäckte hon att jag redan var öppen 6 cm.

Men om jag ska titta tillbaka på det så var jag dålig i magen i några dagar innan, slemproppen gick i omgångar och otrolig halsbränna!!

• Tola

hade inga känningar heller senast. 
    Vaknade besviken tidigt på morgonen att inget hade hänt, sedan vaknade jag igen 5.30 med 10 min mellan värkarna. Va lungt och jag förberedde lugnt hemma. Väckte sambon 6:30 o det var fortfarande lugnt. Sedan PANG, kl 7 ungefär kom värkarna i varandra, hela tiden. Fick panik. Kände redan hemma att bebisen var på väg.. 1 timmes förd till BB och fullt öppen på förlossningen kl 9:00.. fick vänta medans dom förberedde lite och sedan tog dom äntligen hål på hinnorna så vattnet gick. Lillan kom på en gång.. inte ens 40 min på bb..

• Fidi
    Tola skrev 2010-12-09 11:41:59 följande:
    hade inga känningar heller senast. 
    Vaknade besviken tidigt på morgonen att inget hade hänt, sedan vaknade jag igen 5.30 med 10 min mellan värkarna. Va lungt och jag förberedde lugnt hemma. Väckte sambon 6:30 o det var fortfarande lugnt. Sedan PANG, kl 7 ungefär kom värkarna i varandra, hela tiden. Fick panik. Kände redan hemma att bebisen var på väg.. 1 timmes förd till BB och fullt öppen på förlossningen kl 9:00.. fick vänta medans dom förberedde lite och sedan tog dom äntligen hål på hinnorna så vattnet gick. Lillan kom på en gång.. inte ens 40 min på bb..

Jäklar.... en riktig raket förlossning.... =)

Jag går också och letar symptom... Har ungefär samma som er andra...
    Mitt illamående har kommit tillbaka nu också.... + att jag är hysteriskt trött.

Vet inte om det är symptom? 
  • susannanilsson86
    Fidi skrev 2010-12-09 16:29:39 följande:
    Jäklar.... en riktig raket förlossning.... =)

Jag går också och letar symptom... Har ungefär samma som er andra...
    Mitt illamående har kommit tillbaka nu också.... + att jag är hysteriskt trött.

Vet inte om det är symptom? 
    JAg var också väldigt trött men kan ha berott på att jag sov så dåligt i slutet men vet såklart inte :)
  • Blåbärskakan

Åhh vad glad jag blir att höra att ni har haft värre halsbränna!!! De senaste dygnet har det varit riktigt illa med det.  Samt frekventa toabesök. Har bf 13/12 och har redan varit inne på BB tre gånger med värkar men som bara har varit pinvärkar. Hoppas verkligen att det är på g nu :).

• Ellasario

jag har en förvärk som heter duga och har precis spytt som en galning, man kan ju hopas att de kommer en bebis inom en vecka iaf :)
    har blivit väckt varje natt i snart en vecka av olika smärtor, förvärk eller som inatt någon slags diffus ryggsmärta 

Svar på tråden Här samlar vi tecken på förlossningsstart!