• Ogi

Var köpa "pepparkakskrydda" i Malmö?

Jag har en hög med recept som jag vill prova sen förra julen, men kan inte för jag lyckas inte hitta "pepparkakskrydda" i någon affär! Bor i Malmö och har kollat alla närliggande livsmedelsbutiker utan att lyckas... Vet någon var man kan få tag på kryddan?

• Svar på tråden Var köpa "pepparkakskrydda" i Malmö?
  • hysteria

Ica? Det finns nog i de flesta affärer som säljer kryddor. Men det finns kanske bara i påsar.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • J W

Ica?
    Konsum?
    I alla affärer som säljer kryddor...

Hittar du inte så kan man alltid fråga nån personal

• frökenelisabeth

Santa Maria har det i deras sortiment, vet jag, och det märket brukar man ju hitta i många butiker. Men kanske är pepparkakskryddan inte så vanlig?

Annars är det väl bara att blanda kanel, kardemumma, ingefära och nejlika i lagom dos?

• Ogi

Har du sett kryddan? Jag börjar tro att den inte finns på riktigt :) Jag har kollat Maxi och en lokal Ica-butik, men där fanns inget sånt :/

• jådåsåatt

Vi har där jag jobbar:)
    Santa Maria har det i sitt sortiment, fråga där du brukar handla så kan de beställa hem det till dig.

• Kinya

Santa Maria har men hittar du tine det kan du ju alltid blanda egen. Den innehåller en blandning av kanel, ingefära, nejlikor och kardemumma. Proportionerna kan du ju ta från ett annat recept där de används till pepparkakor.

• Ogi
    frökenelisabeth skrev 2010-12-09 10:18:44 följande:
    Santa Maria har det i deras sortiment, vet jag, och det märket brukar man ju hitta i många butiker. Men kanske är pepparkakskryddan inte så vanlig?

Annars är det väl bara att blanda kanel, kardemumma, ingefära och nejlika i lagom dos?
    Är det bara dessa kryddor den innehåller? :) Då kan jag ju kanske blanda själv... 

Och jag har frågat personalen i de butiker jag varit i. Men ingen har haft. Vissa har bara sett ut som frågetecken och betett sig som om denna krydda inte finns.
  • J W

Kolla bakavdelningen och kryddavdelningen... Nånstanns där finns det en påse som det sår Pepparkakskrydda på.

ELLER FRÅGA!

• J W
    Ogi skrev 2010-12-09 10:20:28 följande:
    Är det bara dessa kryddor den innehåller? :) Då kan jag ju kanske blanda själv... 

Och jag har frågat personalen i de butiker jag varit i. Men ingen har haft. Vissa har bara sett ut som frågetecken och betett sig som om denna krydda inte finns.
    Mä! Idioter, klart det finns Har det ju hemma i skafferiet...
  • Lady Namárië

Oj, postade för tidigt.

Coop Konsum har där jag bor. Ring din närmaste butik och fråga!

So say we all
  • Ogi

Tack för era svar!! Jag ska ringa ytterligare en maxibutik idag också kolla. Har de inte så blandar jag egen :D

Svar på tråden Var köpa "pepparkakskrydda" i Malmö?