• Anonym (fundersam)

Småbarnföräldrar - kysser ni varandra?

Funderar på en sak. Mitt och sambons sexliv är minst sagt lamt, vi får till det kanske en gång i månaden :( Vilket iofs inte är så konstigt: krävande jobb båda två + en treåring hemma.
    Men, nu till min undran: min sambo är extremt dålig på att kyssas. Det känns som om han inte vill, inte ens när vi har sex! För min del är detta jobbigt, jag känner mig som en maskin eller en prostituerad, det blir så mekaniskt alltihop utan hångel, om ni förstår vad jag menar?
    Visst pussas vi, men det är ju en helt annan sak.
    Så, ni småbarnsföräldrar i liknande situationer: Kysser ni varandra? Hur ofta, och tycker ni att det hjälper mot en i övrigt ganska död sexlust?

• Svar på tråden Småbarnföräldrar - kysser ni varandra?
  • Anonym (Ja!!)

Vi kysser varandra dagligen! Och hånglar nästan varje dag :) Sex har vi inte särskilt ofta alls eftersom vi är så otroligt trötta mest hela tiden och för att vi vart sjuka i omgångar. För mig är det så otroligt viktigt att få den närheten när det inte finns ork till sex. Har du frågat din sambo om kyssandet? Har det alltid vart lika dant?

• Anonym

Min kille är också rätt osugen på att hångla men det kan ju bero på att han alltid har portionssnus i.

Jag brukar hoppa på honom och brotta ner honom lite då och då och kräva en puss. När han pussar mig snabbt så säger jag att jag måste ha en LÅÅÅÅNG puss och när det blivit en lång så säger jag att jag vill ha tunga och så slickar jag lite på honom så han fattar. Sen låtsassurar jag och säger att man måste väl få hångla ibland.

Då garvar han bara men jag gissar att han fattar poängen.

Du får helt enkelt brotta ner honom lite =)

• Snooze

Åhh, utan kyssar skulle jag dö.... Vi kysser (läs vrålhånglar) nog i snitt kanske 5-6 gånger om dan minst. Ungarna tycker att vi är sjukt pinsamma då vi faktiskt kan börja kyssas i kassakön på konsum Tungan ute

Sexlivet är också perfekt, snittar nog på 5-6 gånger i veckan

Vi har fem barn, äldsta 12 år, yngsta 16 månader.

• Anonym (fundersam)
    Snooze skrev 2010-12-09 11:21:20 följande:
    Åhh, utan kyssar skulle jag dö.... Vi kysser (läs vrålhånglar) nog i snitt kanske 5-6 gånger om dan minst. Ungarna tycker att vi är sjukt pinsamma då vi faktiskt kan börja kyssas i kassakön på konsum Tungan ute

Sexlivet är också perfekt, snittar nog på 5-6 gånger i veckan

Vi har fem barn, äldsta 12 år, yngsta 16 månader.
    Vi lever i olika verkligheter, det är tydligt :(
    Vi har bara ett barn, men varsitt jobb som är betydligt mer än heltid. Därutöver all logistik, städning, matlagning osv osv = sexlivet finns någonstans på prioritetsplats 56 ungefär...
    Det värsta är att jag saknar det inte särskilt mycket, har helt enkelt sällan tid till att reflektera mer över det än "ja just ja, det var ju det man skulle hinna med också, fan!"
    Drömläge... not!
  • Anonym (Japp)
    Anonym (fundersam) skrev 2010-12-09 11:29:17 följande:
    Vi har bara ett barn, men varsitt jobb som är betydligt mer än heltid. Därutöver all logistik, städning, matlagning osv osv = sexlivet finns någonstans på prioritetsplats 56 ungefär...
    Det värsta är att jag saknar det inte särskilt mycket, har helt enkelt sällan tid till att reflektera mer över det än "ja just ja, det var ju det man skulle hinna med också, fan!"
    Drömläge... not!
    men ni går väl och lägger er någon gång? Flört

Jag slutade nyligen med p-piller för att de gav biverkningar jag inte orkade med längre och jag blev som en ny människa, jag längtar efter sex! Det trodde jag inte jag kunde längre, så p-medel kan göra en hel del negativt med ens lust!
    Min man blir ju ännu mer sugen nu när jag också är det dock hihi men det vore ju perfekt om han höll sig kvar på sin nivå han alltid har och så möter jag honom! Nu vill man ju aldrig mer ha p-medel - om det inte var för hemsk mensvärk och mens!

Vi kysser varandra när vi har sex och även annars såklart, men dagligen blir det kanske mer pussar!
  • giftfri

Vi är inte småbarnsföräldrar längre, har bara varit samman i drygt 35 år, så vi är forfarnade lite nykära å kysser varandra ofta....

• Anonym
    Anonym (fundersam) skrev 2010-12-09 11:29:17 följande:
    Drömläge... not!
    Jag lever i alla fall i samma verklighet som du. , så du är inte ensam.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym skrev 2010-12-09 14:58:03 följande:
    Jag lever i alla fall i samma verklighet som du. , så du är inte ensam.
    Skönt att höra! Man blir ju bara MER deprimerad när alla andra verkar hålla på som kaniner :( Inget ont om er som gör det, jag är bara avis...
  • Anonym
    Anonym (fundersam) skrev 2010-12-09 15:05:09 följande:
    Skönt att höra! Man blir ju bara MER deprimerad när alla andra verkar hålla på som kaniner :( Inget ont om er som gör det, jag är bara avis...
    Jag förtår precis vad du menar.
    Jag önskar att jag var mer intresserad, för jag skulle egentligen vilja kyssas mer, men när sjutton finns tillfälle?
    Med tvååringen på armen? När middagen kokar över? När tvättkorgen är proppfull? etc etc
  • giftfri
    Anonym (fundersam) skrev 2010-12-09 15:05:09 följande:
    Du har min sympati, jag skulle inte kunna leva utan närhet eller sex..., mycket annat skulle jag lätt kunna välja bort, men inte det..
Svar på tråden Småbarnföräldrar - kysser ni varandra?