• InaLo

Vad har era 10åringar för sko storlek?

Min flicka har 39 i sko storlek. Nästan som jag. Är det en vanlig skostorlek i 10års åldern eller har on stora fötter.Vad har era flickor och pojkar för skostorlek vid 10års åldern?

• Svar på tråden Vad har era 10åringar för sko storlek?
  • Snooze

Min kille blir 10 i mars och nu köpte jag 35 på hans vinterkängor. Min dotter är 12 och har 37 i skostorlek.
    Men det där varierar nog riktigt ordentligt, dottern han en klasskompis som har 34 och sonens jämngamla bästis drar 39-40.

• Miss Lau

Min son fyller 11 nästa år och han har st 34-35. 

• Tuffen

Min son är 7 år. Han har storlek 36 nu. Undrar vad han har för storlek som 10-åring....

• 010306

Petronella är visserligen bara strax över 9 men hon har 33/34. Hon brukar öka max en strl per år. Jag har bara 36 (mina slutade växa vid 11-12 år) så mina tjejer har inte så mkt att brås på. Inte är dem så långa heller.
    hennes bästis på 9 har 35-36 & hon är lång.

• Ts Mamma

Här hemma har vi en som precis fyllt 11 och han har 40 i skor - det är nog extremt olika men sen är det väl så att tjejers fötter slutar växa tidigare va?!

• Ts Mamma
    Tuffen skrev 2010-12-09 13:42:41 följande:
    Min son är 7 år. Han har storlek 36 nu. Undrar vad han har för storlek som 10-åring....
    Min 7-åring har 29 på sina skor, hon kommer nog inte få så stora fötter inte...
  • Anny68

Våra 10-åriga tjejer har strl 37, samma som mamma..

• Kodia
    Tuffen skrev 2010-12-09 13:42:41 följande:
    Min son hade nog också ungefär den storleken när han var 7, men nu som 10-åring har han "bara" 39-40, och det känns som om kompisarna vuxit ikapp honom lite...
  • Lallamen

Sonen på 10,5 har 36-37 men hans jämngamla bästa kompis har 44. Blir alltid lika förskräckt när jag kommer hem och bästisen är här - tror det är en främmande karl på besök innan jag kommer ihåg att även yngre kan ha stora fötter (maken min har 41 precis som mig så jag är inte så van...)

Svar på tråden Vad har era 10åringar för sko storlek?