En till med ett hostande barn...Vet inte hur länge hon hostat, kanske från hon var 1? Är 3.5 nu.
Vi har fått Lepheton- hjälper inte
"kalle anka-medicin", Pulmicort och airomir- hjälper inte
För tillfället prövar vi kortisonnässpray (tappat namnet) och singulair- astmamedicin där med fast som fungerar på ett annat sätt än luftvigdande.....förebyggande på ngt sätt, dåligt påläst.
Även röntgat lungor.
Iaf så jag jag till vid sista besöket att kolla hennes polyper. Det hon såg var ...ngt jag oxå tappat namnet på nu, men polyper som fanns i ena näsborren som hängde "över" (därav kortison sprayen) Fick även en remiss till öron, näsa hals för att kolla polyper längre in...
En vän till mig har nämligen haft problem med hostande barn, tills de av en slump upptäckte polyper i massor, opererade bort det å vips var hostan borta oxå.
Min dotter hostar ibland så hon kräks. Slem då.
Efter vi nu börjat med singulair å sprayen så har hon varit bra! Tills för ett par dgr sen, då kom hostan igen.
Så det är ju så svårt att veta vad som hjälper och inte. Det kan ju vara en tillfällighet att hon inte heller har hostat just när man påbörjar medicinering. Och hostan som kom nu, kanske det är en annan sort, mer förknippat med förkylning denna ggn mm mm?
Jobbigt är det iaf, svårt att veta vad man ska göra när de hostar, gråter, kräks... =(