• lias

Bästa vantarna till 1-åring???

Min lillkille 1 1/2 år fryser om händerna när vi är ute i kylan. Har haft svårt att hitta bra vantar till honom. Det ska ju va lätt att få dem på , och lagom lagom långa skaft. Är skaften för korta blir det glipa och är de för långa blir det så svårt att få på dom utan att de kanar ner
    De han har nu köpte jag på H&M, tyckte de såg praktiska ut för de går att öppna i sidan med blixtlås när de ska träs på. Men nu har han gråtit flera gånger när vi varit ute, för att han fryser.
    Måste ju finnas bra vantar någonstans??

• Svar på tråden Bästa vantarna till 1-åring???
  • MammatillM

Vi har ca 5 olika vantar från olika märken, dom jag tycker bäst om är Hestra vantarna. Dom håller min son varm om händerna. Kostar ca 200 kr, verkligen värt pengarna. Dom vi har har även dragkedja så dom är lätta att få på och man kan styra in tummen så den hamnar rätt.

Sen så tar jag alltid på vantarna innan jag sätter på honom jackan lr overallen, då sitter vantarna på jättebra.  

• AnniPanni

Jag säger Hestra eller Didriksons Zip vante. De kostar ca 200kr (didriksons ca 150). Alla mina kids har Didriksons o de har inte ens varit kalla nu närdet varit -15 ute.

H&Ms vantar är tyvärr för kalla för vårt klimat. Billiga men hmm kassa

• Maisie

Jag arbetar på förskola och det bästa sättet att få vantarna att sitta kvar är långa vantar som tas på innan overallen. Korta vantar är värdelösa och jag har hittills inte fått dem att sitta kvar på något barn. 

• Dr Mupp

Hestra baby zip. Sen ska vanten sitta under overallen.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • litesollitemoln

Hej,

Ett tips, ta först på tunna finger/tumvantar innan du tar på de större termovantarna, de sitter då kvar bättre. Så gör jag på min 16 månader. Även vår förskola säger attd e kommit på det knepet och använder det. Lycka till!

Svar på tråden Bästa vantarna till 1-åring???