• Anonym (mamma)

brukar inte arbetsplatsen/chefen grattulera?

Är det bara jag som är känslig, eller har jag rätt att vara lite sur? Jag fick barn för snart fyra månader sedan.. och inte ett ljud har jag hört från arbetsplatsen där jag är fast anställd sen två år tillbaka. Hör det inte till god ton ändå, att grattulera när en anstäld får barn? Det är ingen jättestor arbetsplats direkt, så alla vet ju att jag blivit mamma. Är lite sur faktiskt.. ett litet grattis kan man väl få?

• Svar på tråden brukar inte arbetsplatsen/chefen grattulera?
  • Anonym

För dig är det en stor grej, men för alla andra är det inget  särskilt. Men visst, grattis kan man kläcka ur sig.

• Anonym (arbetskamraterna)

Chefen har väl inte direkt gratulerat men arbetskamraterna har uppvaktat och gratulerat.

• msfine

Tycker det. Min chef kom tom hem till mig med presenter. De skickade även blommor när jag kom hem från BB.

• Pia och Elna

Hur har du själv uppvaktat dina arbetskamrater då de har haft tillfällen att fira?

• Anonym (mamma)
    Cornellia skrev 2010-12-09 14:34:19 följande:
    Har du träffat dem då?
    ja jag har varit där flera gånger (det är en restaurang), och jag vet att chefen jobbat då.. dessutom har vi ju internmail etc. Hur svårt kan det vara att skriva grattis?
  • Anonym

min arbetsplats brydde sej i nämvärt... va bara dom som jag har kontakt med utanför arbetet...
    sen sa dom andra grattis när jag åkte dit o hälsade på..

jag tycker inte att dom behöver ringa o s'ga grattis eller så...
    för som ngn skrev, att man får barn är ju ingen större grej, förutom för mamman, pappan o familjen...
    barn födds hela tiden..

sen om dom inte säger grattis när man ses är ju rätt fisigt

• Pia och Elna
    Anonym (mamma) skrev 2010-12-09 14:37:02 följande:
    ja jag har varit där flera gånger (det är en restaurang), och jag vet att chefen jobbat då.. dessutom har vi ju internmail etc. Hur svårt kan det vara att skriva grattis?
    Så ingen har sagt grattis när du har varit där? Märkliga kollegor tycker jag.
  • Anonym (mamma)

jaja, om jag vet att någon fyller år eller så säger jag ju så klart grattis, alternativt skriver det på facebook eller så.. förvisso inte så vanligt att folk får barn på mitt jobb eftersom de flesta är rätt unga.. men desto större anledning att säga grattis när det händer tycker jag. Jag tycker det hör till god personalomsorg på något vis.

Svar på tråden brukar inte arbetsplatsen/chefen grattulera?