Problem med tarmar och mage, någon annan?
Jag är gravid i vecka 14 (det här är min andra graviditet) och ända sedan jag blev gravid så har jag haft besvär med tarm och mage och jag börjar känna mig orolig. Jag har hela tiden ganska lös avföring, nästan diarre ibland, och har mycket luft i magen. (När jag nästan nyss blivit gravid, kring vecka 7, hade jag under några dagar fruktansvärda kramper i tarmar och mage och kunde av och till varken stå eller gå och blev grundligt undersökt, men de hittade ingenting, men sedan passerade det hela och nu är det mer följande beskrivna problem jag har.)
Luften i mage och tarm kan ibland orsaka rejäl värk och kramper (nästan dagligen) och när det börjar bli dags att göra sig av med avföring så kan jag få sådana kramper ibland att jag inte kan stå/sitta upprätt. Dessutom lider jag av en hel del illamående fortfarande och värst är det när jag HAR ätit, alltså inte INNAN jag ätit som det var till att börja med. Nu verkar det nästan som att illamåendet mer beror på det här med tarmarna.
Dessutom när jag sitter på toa och ska göra nr 2 så blir jag jätte illamående vid krystning. Det här är alltsamman väldigt jobbigt och jag ska prata med min BM i nästa vecka, men tills dess vill jag höra efter om någon här känner igen sig? Är det här "normalt"??? Eller ska man bli orolig?