• Mumselumsan

Kan man frysa chokladgodis????

Ja som frågan lyder Kan man frysa julgodis av choklad typ winernougat och liknande utan att det blir konstigt på något sätt när det sen tas fram, tinas?

Tack på förhand för svar!

juwilo.blogg.se

• Svar på tråden Kan man frysa chokladgodis????
  • Menhir

Choklad ska rent allmänt inte ens förvaras i kylskåp så det har jag svårt att tänka mig.

Ja, det går förståss chokladen blir inte giftig eller så men får en trist, grå hinna. Men det kanske inte märks på wienernougat som väl är lite strimmig?

• Kinya

Blir wienernougat dålig på så kort tid att det ens är lönt att frysa det?

Jag tror inte att det kommer se så snyggt ut efter att det tinats.

• Mumselumsan
    Menhir skrev 2010-12-09 18:40:03 följande:
    Choklad ska rent allmänt inte ens förvaras i kylskåp så det har jag svårt att tänka mig.

Ja, det går förståss chokladen blir inte giftig eller så men får en trist, grå hinna. Men det kanske inte märks på wienernougat som väl är lite strimmig?
    Ja jag tänkte just det, att den kanske inte ser så god ut samt att den kanske blir "grynig".....
  • Mumselumsan
    Kinya skrev 2010-12-09 18:51:24 följande:
    Blir wienernougat dålig på så kort tid att det ens är lönt att frysa det?

Jag tror inte att det kommer se så snyggt ut efter att det tinats.
    Undrar precis samma faktiskt, den kanske håller sig till jul eller vad tror ni? Ska göra imorgon.....
  • Kinya
    Mumselumsan skrev 2010-12-09 19:01:15 följande:
    Undrar precis samma faktiskt, den kanske håller sig till jul eller vad tror ni? Ska göra imorgon.....
    Det tror jag. Kolla bara så att inga av ingredienserna har kort hållbarhet och förvara dom svalt och torrt men inte kallt så blir det nog bra.
  • Edah

Tror nog att det blir ganska kladdigt när du tinar chokladen sen!

• Mumselumsan

Tack för era svar!

Jag lägger i en mörk burk och försöker hitta ett svalt (ej kallt) ställe och hoppas att den håller sig till jul....

Svar på tråden Kan man frysa chokladgodis????