• pappa1976

Är de rätt att skämta om Iranier, kurder, och jugoslaver?

tycker ni det?

Om ni inte tycker det så varför är de mer rätt att skämta om normän då?  det finns ju många norgehistorier.

• Svar på tråden Är de rätt att skämta om Iranier, kurder, och jugoslaver?
  • mammaNena

har nog aldrig hört någon vits om de du nämner. men du har en poäng där ang att man skämtar om ex. norrmän!
    Men ibland så ska ju allt på något vis vändas och vridas på tills att det kommer till att man då är rasist!

• Tecken

Jugoslavien finns väl inte kvar som land? Rätta mig om jag har fel.

Jag tycker man kan skämta om allt, om det görs på "rätt sätt". Svårt att förklara vad "rätt sätt" är, men gillar inte skämt där skrattet fastnar i halsen.

• pappa1976
    Tecken skrev 2010-12-09 18:11:27 följande:
    Jugoslavien finns väl inte kvar som land? Rätta mig om jag har fel.

Jag tycker man kan skämta om allt, om det görs på "rätt sätt". Svårt att förklara vad "rätt sätt" är, men gillar inte skämt där skrattet fastnar i halsen.
    du vet säkert vad jag menar när jag skriver jugoslaver
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ja, givetvis och det görs också utan några större problem.

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • SLOBODAN

Om man inte tycker att det är okej att skämta om vad som helst så varför flyttar man inte till Kina eller Nordkorea?

Vi har nämligen yttrandefrihet här i Sverige. 

• pappa1976
    SLOBODAN skrev 2010-12-09 18:29:52 följande:
    Om man inte tycker att det är okej att skämta om vad som helst så varför flyttar man inte till Kina eller Nordkorea?

Vi har nämligen yttrandefrihet här i Sverige. 
    håller med
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SLOBODAN skrev 2010-12-09 18:29:52 följande:
    Förmodligen för att man vill bo i ett land där yttrandefrihet är just det och inte något som resulterar i dödsstraff. Att inte tycka att man ska (bör) skämta om allt innebär inte att man vill avskaffa eller ens inskränka yttrandefriheten.

Det tillhör en demokratisk stat att man kan kritisera exempelvis skämt mot norrmän (eller kurder eller svenskar) utan att för den skull vilja förbjuda dem eller vilja flytta till en diktatur.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Mad as snow

Jag tror inte alls att det är okej i mångas ögon att skämta om dessa grupper av människor. Om jag någon gång har dragit ett serbskämt så får jag onda ögat av hundra procent av alla närvarande, och det är knappast alltid för att skämtet ifråga är dåligt. Vissa saker skämtar man inte om, och därmed basta. Tror jag.

• LjubaviMoja

Alltså du måste verkligen ha mycket emot dessa människor, du skriver en tråd där du berättar hur du har satt dit en bosnier och nu detta? Vad vill du egentligen? Berätta hur mycket du avskyr oss ? Ja och? Ingen har sagt att man måste älska alla.

Du får gärna spy så mycket galla du vill men det är bara så tragiskt.

Svar på tråden Är de rätt att skämta om Iranier, kurder, och jugoslaver?