• Bedelia

Har sagt upp mig - vad ska man skriva i frånvaromeddelandet?

Har sagt upp mig och ska nu avsluta min tjänst och ska därmed lägga in ett frånvaromeddelande på min mail som går ut automatiskt som svar till dem som mailar mig. Hur ska man formulera sig i detta? Någon som har några tips som låter bra?

• Svar på tråden Har sagt upp mig - vad ska man skriva i frånvaromeddelandet?
  • puss

du får väl tacka och betätta att du btyy jobb, och hänvisa till dinersättare.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • tantS

"Jag har haft lyckan att kunna sluta på det här eländiga stället. Alla ärenden hänvisas till ..."

Eller kanske

"Då jag erhållit en annan tjänst hänvisar jag till ..."

Eller så får chefen avsluta ditt mejlkonto och då lägga in en hänvisning i samband med det. Inte ditt problem, du har ju slutat.

Lycka till!

• Magnetica

Jag skrev nånting i stil med:

"Tack för ditt email. Jag arbetar inte längre hos XXX och ber dig därför kontakta min ersättare XXX XXX på [email protected]. Var vänlig att notera att ditt email inte vidarebefodras automatiskt.

Önskar dig en bra dig.

Med vänliga hälsningar
    Magnetica"

Direköversatt från engelska så ber om ursäkt för eventuella grammatiska fel.

• Ulaninen

På de ställen jag har jobbat så har det varit arbetsgivarens ansvar att avsluta/hänvisa mailkonto osv. De kommer ju knappast ha kvar ditt mailkonto när du slutat jobba?

• Bedelia

Jag ska ta ut min semester så kontot avslutas inte förrän efter min uppsägningstid som ligger en bit fram i tiden.

Tack för era tips!

Svar på tråden Har sagt upp mig - vad ska man skriva i frånvaromeddelandet?