• Lisa1976

Volvo V50 eller V70

Vi måster köpa ny bil nu när vi får ett till barn.
    Kan man ha en bilbarnstol i passagerarsätet och en stol bakom i en V50 eller blir det trångt?

• Svar på tråden Volvo V50 eller V70
  • Honey1982

Vi har en V50. Stora barnet sitter bakom förarstolen och babyskyddet är bakom passagerarsätet. Oftast sitter jag i mitten om vi ska någonstans, men det är väldigt trångt. Vi har Bugaboo Cameleon, men den tar upp nästan hela bagageutrymmet.
    Skulle satsa på en V70 om jag var du. En V50 funkar, men vi kommer troligen att byta.

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Trasseltroll

Jag har en v40 och har hört att v50 är ungefär lika stor...om så är fallet så skulle jag välja v70! Börjar bli less på det trånga utrymmet i min v40 och skulle själv vilja byta till något större! Barnvagnen tar all plats i bagaget och i baksätet bakom babyskyddet är det inte mycket plats kvar....

• Miss Lau

Av dessa hade jag absolut valt V70. Har flera vänner som haft V50 men bytt när de fått barn. Klart att det går med V50 men den är rätt trång om man ska få plats med vagn, barn, bilstolar och allt som nu behövs.

• grönt ljus

V50 är modernare och har bättre vägegenskaper.
    V70 kan upplevas lite svajig och instabil framförallt i högre motorvägshastigheter, den är dock naturligtvis lite rymligare än v50.
    Om det gäller begagnade v50/70, så kolla noga att all eletronik fungerar som den ska, många små irriterande elfel som avlöser varandra är vanliga på båda modellerna, el-hissar, dörrlås, varningslampor.........

• Lisa1976

TACK för alla era åsikter, speciellt til Grönt ljus. Ser inte fram emot att köpa begagnat men men...

Gärna fler kommentarer tack!

• The one
    Lisa1976 skrev 2010-12-10 16:02:52 följande:
    TACK för alla era åsikter, speciellt til Grönt ljus. Ser inte fram emot att köpa begagnat men men...

Gärna fler kommentarer tack!
    Vad skulle vara fel med att köpa begagnat?
    grönt ljus skrev 2010-12-10 13:37:17 följande:
    V50 är modernare och har bättre vägegenskaper.
    V70 kan upplevas lite svajig och instabil framförallt i högre motorvägshastigheter, den är dock naturligtvis lite rymligare än v50.
    Om det gäller begagnade v50/70, så kolla noga att all eletronik fungerar som den ska, många små irriterande elfel som avlöser varandra är vanliga på båda modellerna, el-hissar, dörrlås, varningslampor.........
    Har dom inte precis släppt en ny modell eller är det bara omdesignat ytterskal?
    En bil som är så ny ska väl inte vara svajig i motorvägsfart.
  • FruNaftra

V 50 är alldeles för trångt. Vi bytte ut vår V50 när vi började planera barn nr 2. Så står det mellan de modellerna tycker jag absolut att du ska ta V70

• The one

Säljs det bara volvo v70 för nyblivna föräldrar? Tror att Skoda Superb kombin är större än v70n.

• D e a

Vi har en V70 och en V50, två hundar (modell större) och andra barnet på väg.
    V70 är den jag använder nu när jag är hemma, det är våran sk barn o hundbil, vi får lätt
    plats med bägge hundarna, barnvagn, barnstolar (har kört med flera småbarn många ggr o
    det ryms bra) V50n är betydligt mindre och jag tror vi skulle ha större problem att klara oss med den
    om vi bara hade en bil.

Svar på tråden Volvo V50 eller V70