• lotusblomma12

julklappstips till sexåring..snälla!

Har sån fantasitorka!

Behöver tips på julklappar tíll min 6 åriga dotter.

• Svar på tråden julklappstips till sexåring..snälla!
  • Riley

Min bonus 6-åring fick (förra året) Play Doh, Moonsand (rekommenderas inte!), brädspel, gipsfigurer (som man gör själv och målar), ett kopp och skål set som man målar själv och sen "bränner" i ugnen så färgen blir permanent. Pussel och böcker fick hon med. Och måla/rita grejer - stora block, fingerfärger i neon o dyl. Hon är väldigt pysslig och gillar att göra mer än att leka - dockor och liknande har hon inget intresse av.

• lotusblomma12

Så moonsand var inget att ha?
    Min dotter gillar mest pyssel och har tittat på just moonsand.

Men kopp och skål  som man målar själv var en kul grej.

• Riley

Moonsand är inte så lätt att använda som det ser ut, tjejen blev ganska frustrerad det "klibbar" liksom inte ihop som det skall. Rekommenderar isf PlayDoh eller ngn slags "lera" som är mycket lättare att forma.

Dessutom så hade vi Moonsand överallt!!!!!!

Måla självgrejer är mkt poppis här.

Kom på att hon fick (jul el födelsedag...) egen kavel , mått, formar mm att använda när vi bakar - bra i pepparkaksbakstider!

• CallGirl

Våran sexåring ska få ett mikroskop, lite scrapbokkmaterial och biljett till melodifestivalen.

• Min högsta önskan

Barnens kusin fyllde 6 år i förra veckan. Hon fick då ett silverarmband av oss. Till jul får hon en Törnrosaklänning, då hon älskar att klä ut sej!

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • lotusblomma12

Håller med
    Mikroskåp är något att fundera på.
    Silverarmband är också bra. Beställde faktiskt ett namnhalsband till henne i silver. Något som ett minne och som varar längre än en leksak, för hoppningsvis..

Svar på tråden julklappstips till sexåring..snälla!